Problemer med msn i skolen

  • Hej


    jeg har brug for hælp. af en eller anden grund kan jeg ikke logge rigtig på msn messenger henne på min skole. og der er overhovedet ingen problemer hjemme hos mig. I skolen kører nettet over trådløs og derhjemmed med kabel. min naboklassekamerat har ingen problemer med at logge på. vi bruger begge Intel PROset /wireless, ved ikke om det har nogen betydning. i skolen kører vi selvfølgelig over skolens net. som jeg faktisk ikke har noget info om. Bærbarne er begge af samme model. Jeg har Norton antivirus, og han har noget andet. - har prøvet at slukke norton. da jo måske kunne være det som blokerede?? - min windows firewall er også slået fra, så jeg står på meget bar bund.


    håber at der er nogen der kan hjælpe mig


    Mvh. Temerario

  • det er helt sikkert fordi netadministratoren dernede har lukket for alle de porte msn bruger.......fordi eleverne skal lave deres skolearbejde i skolen....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det er helt sikkert fordi netadministratoren dernede har lukket for alle de porte msn bruger.......fordi eleverne skal lave deres skolearbejde i skolen....


    Lad nu være med at spille hellig... det er op til eleven selv om han vil følge med i undervisningen og han skal nok også få lov at føle for det, hvis han ikke gør det...


    Jeg bruger messenger meget på min skole, for at kommunikere på tværs af lokaler, da min stamklasse er spredt ud over hele hytten...


    To topic: Grunden til din ven kan logge på er formentlig fordi han bruger en anden klient eller også forbinder han til en proxy et sted... spørg ham ad, for det er formentlig bare blevet blokeret på netværket


  • har intet med at spille hellig at gøre....er blot min holdning til ungdommen nu..for sløsede og skal generelt sparkes igang med at lave noget færdigt. den gik sq ikke i min tid...før man fyldte 18 ihvertfald..så er det ens helt eget ansvar.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    har intet med at spille hellig at gøre....er blot min holdning til ungdommen nu..for sløsede og skal generelt sparkes igang med at lave noget færdigt. den gik sq ikke i min tid...før man fyldte 18 ihvertfald..så er det ens helt eget ansvar.


    Ja og hvordan det var i din tid kan så ikke bruges til noget, vi kan da også gå tilbage i 40'erne hvor man blev slået ;)
    ________________________________________


    Det lyder meget mystisk hvorfor du ikke kan logge på, hvis det er helt samme computer og samme klient så burde du os kunne logge på, har intet med din account at gøre.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    har intet med at spille hellig at gøre....er blot min holdning til ungdommen nu..for sløsede og skal generelt sparkes igang med at lave noget færdigt. den gik sq ikke i min tid...før man fyldte 18 ihvertfald..så er det ens helt eget ansvar.


    Manden er 20 år... det er hans helt eget ansvar om han har lyst til at være sløset..


    Men må nok hellere slutte det her off topic, så der ikke sker det samme som sidst :crazyeyes:

  • ja det er jo ikke rigtig det som det handler om må man sige. :D


    nu er jeg så lige kommet hjem og mit msn messenger fungere uden problemer. - hvad kan det være??
    sys bare det er meget underligt at min makker fra min klasse + en masse andre godt kan komme på uden problemer

  • tjae som du skriver har du norton fw...måske kan den ikke sammen med skolens fw........

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.