Problemer med MSN Live messenger

  • Når jeg går ind i Funktion-Indstilliger-forbindelse står der: "du har forbindelse til internettet vha. en overlappet UPnP symmetrisk NAT. (Administrator) Hvad vil det sige? på min mors computer står der nemlig ikke det samme. ved hendes står der: "du har forbindelse til internettet vha. en ikke UPnP symmetrisk NAT. Administrator.


    Hvordan kan det være de ikke er ens?


    Jeg har nemlig problemer med meget langsome overførsler når jeg skal modtage noget fra andre via. MSN og tror det kan have noget med det og gøre.


    Nogen der kan hjælpe?

  • Har du en firewall der blokere?
    Har du trødløst internet på netop din computer?


    For hvis det er sat op helt ens på begge computer, så er det meget mystisk, så ville jeg foreslå at uinstallere det og så installere det igen.

  • Det lyder godtnok mærkeligt.


    Har du prøvet at slette det og installere en andne version eventuelt 7.5, skal siges at jeg selv bruger Live messenger og jeg har ingen problemer, og vil ikke anbefale 7.5, vil bare høre om det virker med det.

  • Nu har jeg fået den til at skrive "du har forbindelse til internettet vha. en ikke UPnP symmetrisk NAT. Administrator".Jeg var inde og slå UPnP fra på min router.
    Men det hjalp ikke på hastigheden når jeg skal modtage filer fra andre på msn.
    Det er som om den kun modtager i små bider så holder den pause og modtager lidt igen.
    Det er en Netgear router jeg har hvis det kan hjælpe lidt.

  • Quote

    Originally posted by Thomas O
    Nu har jeg fået den til at skrive "du har forbindelse til internettet vha. en ikke UPnP symmetrisk NAT. Administrator".Jeg var inde og slå UPnP fra på min router.
    Men det hjalp ikke på hastigheden når jeg skal modtage filer fra andre på msn.
    Det er som om den kun modtager i små bider så holder den pause og modtager lidt igen.
    Det er en Netgear router jeg har hvis det kan hjælpe lidt.


    Det kan godt være MSN's servere der bærer skylden. De er ikke ligefrem kendt for at være verdens mest stabile. Jeg døjer også af og til med overførsler der opfører sig sådan.