Msn live

  • Hejsa drenge!


    Jeg har lige fået en bærbar PC stillet til rådighed af min skole!
    Det er en Dell Latitude D540.
    Der er alle programmer installeret
    Antivirus er F-secure


    Mit problem er at jeg kan ikke få hul til at køre msn live!!


    Nogen der ved hvad jeg skal gøre?


    Har hentet den nyeste MSN, men der kommer bare advarsel om at nettet ikke virker eller at min firewall blokkerer....


    Jeg har prøvet at slå firewall fra, men det er det samme!



    Hjææææælp!



    Hilsen XanaX

  • Er det Windows Firewall den anvender ?


    Quote

    Originally posted by Angelus
    tror det er fordi at MSN live SUCKS :D hehe... aj sorry for ot... har du prøvet med msn 7.5? og se om den kan komme igennem?


    Har nu ingen problemer med Live

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Er det Windows Firewall den anvender ?



    Har nu ingen problemer med Live


    Jeg syntes bare den er træls... især fordi man ikke kan se billeder af folks logo før man åbner et vindu med dem... skiftede hurtigt til 7.5 igen

  • Jep, jeg har lige prøvet en ældre version nu, og den siger det samme! Jeg skal tjekke om der er forbindelse til internet, og at min firewall ikke blokkerer min forbindelse!


    Nå, kan være jeg skal henvende mig til skolens IT support og få dem til at fixe den!




    Tak for hjælpen gutter!!




    XanaX over and out!

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Jeg syntes bare den er træls... især fordi man ikke kan se billeder af folks logo før man åbner et vindu med dem... skiftede hurtigt til 7.5 igen


    Hmm, synes Live har nogle fordele. Bl.a. kan man "hide tabs" og se folk status i et åbent chatvindue.



    Tror desværre ikke der er andet for. Men held og lykke ;)


    Håber de kan fixe problemet.

  • Quote

    Originally posted by kimsdipchips
    Kunne det tænkes at skolen ikke ønkser i bruge Messenger :D


    Hvis du læser lidt oppe kan du læse at manden siger at det er på hans eget netværk.

  • Quote

    Originally posted by Brtlsn


    Hvis du læser lidt oppe kan du læse at manden siger at det er på hans eget netværk.


    Og hvis DU læser HELT oppe, så står der "Jeg har lige fået en bærbar PC stillet til rådighed af min skole!" ... ;)


    Det kunne da godt ske at skolen har lukket af for nogle porte i F-Secure firewallen. Det er jo værd at undersøge ;)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Og hvis DU læser HELT oppe, så står der "Jeg har lige fået en bærbar PC stillet til rådighed af min skole!" ... ;)


    Det kunne da godt ske at skolen har lukket af for nogle porte i F-Secure firewallen. Det er jo værd at undersøge ;)


    Woops :O

  • Lige til det at skolen har lukket porte til msn!


    De PC´ere vi har fået gennem skolen er "leasede"


    De er som it chefen selv sagde Fuldstændigt hamrende ligeglade med hvad vi bruger pc til! Vi kunne, hvis vi ville, spille fodbold med den på gangen, bare vi selv betaler!!!


    Der er nogle i klassen som har egne pcére med, og de kan sagtens hoppe på msn, så det er ikke skolens firewall der er spærret!

  • det er enten ms firewall og fsecure , eller måske din router hvor portene er lukket....det sidste ville jeg dog ikke se som sandsyneligt.


    har du 2 firewalls på på 1 gang opstår der ofte problemer af den slags, så slå en af dem fra, og sæt sikkerheds niveauet en tak lavere evt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.