blog software

  • Wordpress synes jeg nu er helt ok :) Masser af muligheder mht. themes, customization, og i det hele nemt at administrere og arbejde med.


    http://www.wordpress.org

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by engel
    Wordpress synes jeg nu er helt ok :) Masser af muligheder mht. themes, customization, og i det hele nemt at administrere og arbejde med.


    http://www.wordpress.org


    Har prøvet og kort sagt så virker deres lort desværre ikke :(


    Install går fint og uden problemer.


    Jeg kan logge ind uden problemer og dashboard kan jeg også se. Men så snart jeg vælger et punkt for jeg bare...


    You do not have sufficient permissions to access this page.


    Har rodet deres support forum igennem og der er mange bud men ingen løsninger der virker :(


    Jeg vil ikke bruge deres ældre verision da der er nogle sikkerheds ting i jeg ikke kan lide.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hmm er da igrunden utroligt der ikke er noget godt freeware software på det punkt som f.eks. phpbb.


    Har lige pørvet bblog de har også problemer efter install for man bare en hvid side og de har ikke nogen løsning. Han arbejder dog på en ny installer men ja godmorgen hva kan vi bruge det til :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Hmm er da igrunden utroligt der ikke er noget godt freeware software på det punkt som f.eks. phpbb.


    Har lige pørvet bblog de har også problemer efter install for man bare en hvid side og de har ikke nogen løsning. Han arbejder dog på en ny installer men ja godmorgen hva kan vi bruge det til :D


    Jeg har haft enorme problemer med Powerhosting og PHP Fusion hvor jeg netop fik en hvid side, når alt var opsat korrekt. Det var en fejl hos Powerhosting, for efter en meget langsommelig support virker det heldigvis nu.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jeg har haft enorme problemer med Powerhosting og PHP Fusion hvor jeg netop fik en hvid side, når alt var opsat korrekt. Det var en fejl hos Powerhosting, for efter en meget langsommelig support virker det heldigvis nu.


    De fejl jeg for har ikke noget med host at gøre.


    Ved bblog er det vist nok noget med hvordan de har kodet installeren til at tage imod ' tegnet som laver noget kage når den laver udtræk fra databasen hvilket betyder du for en hvid side.


    Wordpress har vist bare et generelt problem som de ikke selv har styr på der er kage for rigtig mange det er galt ved ny installation og update og deres moderators på deres support holder sig gennerelt væk fra alle tråde og ignorer det bare.


    Ved ikke om de forsøger at løse det men virker ikke sådan, og det er rigtig mange der har problemer.


    Hmm langsom service ved powerhosting jeg plejer at have svar på under 10 min det er fint til mig.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • WordPress virker ganske fint hos mig.


    Jeg havde også lidt af de samme problemer som dig i starten, men der skulle bare ændres lidt i opsætningen, så kørte det fint.


    Jeg synes det er virkeligt godt .


    Brug deres supportforum, det var der jeg fandt løsningen på mine problemer.


  • Du kan muligvis få noget til at køre ved at rode med php.ini på selve serveren men det ved jeg nu ikke lige om jeg syntes er en god ide. Det er jo lidt roden for det hele på serveren og det er ikke så fedt.



    Hvis du havde samme problem som mig og fik det løst så vil jeg da meget gerne have en løsning på det. Især hvis du kan fixe uden at rode i php.ini og tror egentlig der er mange på wordpress forum der også gerne vil :))

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

    Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    You do not have sufficient permissions to access this page.


    Lyder som mangl. rights på din server.. Ingen probs her - Wordpress 2.0 på FreeBSD 4.8

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Lyder som mangl. rights på din server.. Ingen probs her - Wordpress 2.0 på FreeBSD 4.8


    Det er ikke mangle på rettigheder tro mig den del har jeg styr på :)


    Det er fordi deres script ikke er specielt sikkert lavet og laver nogle cache ting som den smider pga. noget sikkerhed.


    Der kan rettet noget i php.ini eller htaccess som nok kan få det til at virke da den så ikke vil smide det der står i strengen der kommer fra data basen.


    Jeg vil dog mene de brude fixe så dette ikke var nødvendigt da det godt kan lade sig gøre.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Jeg vil dog mene de brude fixe så dette ikke var nødvendigt da det godt kan lade sig gøre.


    Well, noget må de ha rettet.. Hvis da det er alt før 2.0.4 du bruger?

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Well, noget må de ha rettet.. Hvis da det er alt før 2.0.4 du bruger?


    Det er selvfølgelig 2.0.4 jeg bruger da det er den nyeste stabile verision og den de anbefaler man bruger.


    Der kommet nogle sikkerheds opdateringer tror det var i 2.0.3 og har givet en del problemer for mange.


    Nu ved jeg heller ikke hvor ny en mysql du bruger men kan også være pga. sikkerhedsopdateringer i den at der er problemer for mange.


    Jeg kører 4.0.24 på debian10

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

    Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().



  • Første link har jeg kigget der er ikke noget der virkelig virker og der er ikke nogen løsning på problemet.


    Andet link der slår han jo admin tjekket fra dvs. at alle som skriver den direkte sti til siden kan komme ind i admin delen på siden. Det løser dog ikke engang hele problemet som han skriver.


    Sidste link indeholder lidt det samme som første eller linker der over resultat er desværre også det samme ikke rigtig nogen løsning.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Har vist fundet et andet godt system nu.


    Admin del er lidt rodet men ellers ser det sgu meget fornuftigt ud og har mange muligheder.


    Prøver at smide det ind og få det op at køre så må vi se om der skal graves mere i det andet :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy