gratis antivirusprogram

  • hej folkens


    Jeg har for noget tid siden hørt noget om at AVG antivirus ikke skulle være det mest sikker hvad angår gratis versionerne.


    jeg har ikke haft problemer med den endnu, har nok kørt med den i et år. kan godt lide den, da den ikke bruge så mange ram:) og i det hele taget ikke kraver så meget


    har I nogle andre programmer i kan forslå gerne gratis programmer.. :$


    takker :))

  • det er et helt fint gratis program, fortsæt du bare med det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Forskellen ved AVG er at der ikke er Protection på ligesom ved en del andre antivirus programmer, på den måde forstået er at nogle af de andre antivirus programmer scanner hele tiden, så hvis en virus fil kommer ind bliver den højst sandsynlig fundet efter 1 min, og med AVG skal filen bruges før den bliver fundet af programmet, Avast har vist nok den rigtige Protection, men det bruger så også de flere ressourcer.

  • Jeg har selv kørt med AVG for i tiden og det fungerede rigtig godt :9xo


    Det fandt nogle vira som Norton ikke kunne finde. Nu kører jeg KasperSky, som helt klart kan anbefales :9xo


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Jeg har selv kørt med AVG for i tiden og det fungerede rigtig godt :9xo


    Det fandt nogle vira som Norton ikke kunne finde. Nu kører jeg KasperSky, som helt klart kan anbefales :9xo


    Har både AVG PRO, AVAST PRO, PANDA Platinum og Kaspersky PRO. Brugte Avg først og var sku egentlig godt tilfreds med det, nu bruger jeg naturligvis Kaspersky

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Jeg har selv kørt med AVG for i tiden og det fungerede rigtig godt :9xo


    Det fandt nogle vira som Norton ikke kunne finde. Nu kører jeg KasperSky, som helt klart kan anbefales :9xo


    Norton er jo også lige så hullet som en si og umådeligt dyrt i forhold til andre og bedre løsninger... er godt tilfreds med avast ellers er AVG også ganske fin - faktisk altid de to gratis programmer der bliver anbefalet af de kloge sikkerhedsfolk. Ellers bliver KasperSky som Don_Jabbe nævner betegnet af mange som et af de bedste antivirusprogrammer og ganske fornuftig pris

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp
    Jeg fandt over hundrede forskellige vira/udyr på min pc da jeg skiftede fra AVG til Kaspersky.


    Kaspersky! Bedre bliver det ikke

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Originally posted by WebT


    Norton er jo også lige så hullet som en si og umådeligt dyrt i forhold til andre og bedre løsninger... er godt tilfreds med avast ellers er AVG også ganske fin - faktisk altid de to gratis programmer der bliver anbefalet af de kloge sikkerhedsfolk. Ellers bliver KasperSky som Don_Jabbe nævner betegnet af mange som et af de bedste antivirusprogrammer og ganske fornuftig pris


    Det er da en gang utroligt udokumenteret fis, at fyre af !! Skrøner - ikke andet ! Desuden så er AVG ikke et af de bedste !


    Her er så lige dokumentation i stedet for skrøner og postulater:

    I diverse test af fagfolk - ligger Norton rimelig højt, hvad angår fundne vira og blokering af forsøg på indtrængning .


    http://www.pcworld.com/article/125857-1/article.html <- hvor den får flest point.


    Her er en test som danner grundlag for mine påstande om det modsatte:
    http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2006_02.php


    Her er selve reporten: http://www.av-comparatives.org…n/ergebnisse/report09.pdf


    Bør læses af alle der påstår det ene el. det andet vrøvl !!


    Og lige til slut, så kan jeg da lige tilføje, at jeg selv har kørt med Norton i mange år - uden en eneste vira er kommet ind og har lavet ravage. Det samme har millioner af folk verden rundt. Deriblandt en del af de arbejdspladser, som jeg har været på.


    Så stop dog med de skrøner - godt nok træls med usandheder i en debat.


  • Ro på - WebT har naturligvis også ret til at have SIN mening om tingene, uden at blive haglet ned.


    Bevar den pæne tone - Så får vi også en mere sund debat. ;)

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Ro på - WebT har naturligvis også ret til at have SIN mening om tingene, uden at blive haglet ned.


    Bevar den pæne tone - Så får vi også en mere sund debat. ;)


    Nu hagler jeg ikke nogen ned, men kommer med facts som underbygger. Det burde andre også gøre inden de fyrer postulater af.
    Syn's bare det er det samme gøjemøg, der kommer - når snakken går vedr. antivirus. Ikke noget ment personligt overhovedet.
    Men usandheder gi'r altså ikke en go' debat.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Nu hagler jeg ikke nogen ned, men kommer med facts som underbygger. Det burde andre også gøre inden fyrer postulater af.
    Syn's bare det er det samme gøjemøg, der kommer - når snakken går vedr. antivirus. Ikke noget ment personligt overhovedet. Men usandheder gi'r altså ikke en go' debat.


    Naah, men hvis WebT har den mening at Norton er fyldt med huller, så er det også ok - det er jo hans personlige mening. Det kan jo også godt være at han har andre erfaringer med programmet end dig - Og han har jo heller ikke sagt noget om at det er rene fakta.


    Nu vil jeg dog ikke sidde og forsvare WebT, da jeg selv er veltilfreds Norton-bruger, men jeg holder bare på at man har ret til at ytre sine personlige holdninger - også selvom de er "udokumenterede". ;)


    Slut herfra. :)

  • Syn's nu ikke det er særlig smart, at anvise dårlige programmer og samtidig komme med fejlagtige ting om programmer, som er beviseligt bedre.
    Sådane råd vil jeg da helst frabede mig, hvis jeg stiller spørgsmål om hvad der er godt.
    Men okay, ka' da godt være jeg har misforstået noget.
    Og så også slut herfra. ;)


    Edit: Oboy - så er klokken igen blevet alt for meget.[Blocked Image: http://www.my-smileys.de/smileys2/ende.gif]

  • Hmm tag et kig på spywarefri's forum eller eksperten eller igen søg lidt rundt omkring på netet og du vil se at Norton ikke ligefrem er vellidt og som jeg siger mener jeg simpelthen det er for dyrt til den sikkerhed og stabilitet det yder - det er jo helt klart min egen personlige holdning.


    Mht til AVG er det måske ikke det aller bedste på markede meeen det er nu engang et af de bedere gratis programmer der findes - og sagde da vist også at Kaspersky var betragtet som et af de bedste men oh well


    Hyggelig tone mr Bentzin


    Btw den omtalte test er der rigtig mange sikkerhedseksperter der har kritiseret for kun at tage fulde sikkerhedspakker med i sin vurdering.... det her skal selvfølgelig ikke blive til en stor debat men bare fordi der står newbie ved mit navn betyder det jo ikke at jeg ikke ved hvad jeg snakker om vel og bryder mig som heller ikke om at blive kaldt løgner men bort set fra det, så fortsat god dag :)

  • Synes Avast gør jobbet utrolig godt. Har der været noget, så skal den nok give lyd fra sig. Den er i hvertfald god af en gratis løsning at være, såfremt man anvender Home Edition.


    Og personligt gider jeg ikke smider nogle penge efter et program, hvis et gratis kan klare jobbet. Kald mig nærig ;)


    Dertil synes jeg Norton er lidt sær. Den har da en pokkers masse services kørende? Eller det havde den version i hvertfald fra min praktikperiode sidste år hos Mediehuset Herning Folkeblad. Min chef fik ny bærbar, som havde Norton installeret. Men igen, det var selvf. også en Dell bærbar fyldt med alt muligt crap fra start.

  • vi har haft denne diskussion før bentzin....dette er et lovligt forum, og at bevise at norton er noget af det arveste lort ville nok næppe være en lovlig handling....så derfor er det sq lidt svært at finde rigtig dokumentation på....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Avast, som er gratis, har jeg installeret en hel del gange hos beboerene her i komplekset og har ikke hørt om problemer endnu. Så det funker vist efter hensigten og så er det gratis.
    Grunden til, at jeg selv kører med Norton er, at det har altid funket 100 %, er en samlet pakke med optimal beskyttelse - har ikke noget i mod, at betale sølle ca. 500 kr for en AV, FW, AntiSpam og -spyware oma. + Ghost. Især med tanke på, hvor mange titusindvis af kroner jeg har brugt på resten af systemet.