Password på delt mappe på lokalt netværk

  • Halløj folkens.


    Her på kollegiet sidder vi på ét stort netværk. Jeg har nogle småting (ganske legale) og opgaver jeg gerne vil dele med nogle andre på kollegiet, så jeg har oprettet en mappe på min computer som så er sat til deling. Alle har skrivetilladelse i mappen.


    Problemet er, at alle på hele netværket har adgang, og da vores arbejde egentlig ikke kommer de andre ved, vil jeg gerne have password på mappen så kun dem i min "gruppe" kan komme ind. Lige så meget for at beskytte indholdet, da det ville være lidt nederen hvis en eller anden på netværket synes det kunne være sjovt at slette det hele.


    Har bladret alle sider igennem i mappeindstillingerne, uden held.


    Nogen der ved hvordan det skal sættes op, eller evt. kender et godt freeware program der kan klare det?

  • opret en ftp..


    http://www.meinder.dk/download/programmer/ftp_pro.rar


    Der kan du oprette en bruger og give dem koder og give dem adgang til at oprette ting og så de ik kan slette dem igen..


    De kan logge på med den her..


    http://www.meinder.dk/download/programmer/CuteFTP36Beta.rar

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 3 gange, sidst af Meinder ().

  • ja da meget nemt, bare sæt den til den lokale ip, men tror i skal snakke med dem som ordner netværkert er ikke sikker men kommer and på om port 21 er åbnet kan være det er lukket, eller spærg dem om der er en port som er til så i kan brugen den..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Ellers, del en mappe med skrivebeskyttelse så folk kan hente ting der, og opret en anden hvor der kan skrives løs...


    Så kan folk uploade en "ny" version... Ellers hvis det er til opgaver, så findes der et program, som jeg desværre lige pt. ikke ærindre hvad hedder... Som gør i kan arbejde flere med samme fil.. - Er dog temlig svært at sætte op, og er ikke helt optimalt hvis host af filen ligepludslig lukker mens resten arbejder, så skal nok være på en 24/7 maskine...

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    ja da meget nemt, bare sæt den til den lokale ip, men tror i skal snakke med dem som ordner netværkert er ikke sikker men kommer and på om port 21 er åbnet kan være det er lukket, eller spærg dem om der er en port som er til så i kan brugen den..


    Det burde vel egentlig være ligegyldigt når det kører på LAN ;)

  • han siger stort lan, så er der helt sikkert en routher eller noget sikkehed og så er det ik bare at dele file reller mapper hvis man ik har fri adgang på lan'et, så de skal sikkert snakke med dem som styrer det i kolegiet..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • 21 og 80 er næsten altid åbne

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.