Problemer i windows!

  • Hej allesammen... Faktisk har jeg tre spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med:


    1: Når jeg går ind under enhedshåndtering melder min computer fejl i "SCSI-controller"... Den skriver at driveren mangler... Har installeret alt hvad der fulgte med computeren flere gange, men intet hjælper... Nogen der ved hvad jeg skal gøre eller hvor jeg evt. kan hente den pågældende driver?


    2: Også under enhedshåndtering melder min computer også fejl ved såkaldt "nVidia WGM Video Capture (universal)"... Igen har jeg forsøgt at installere alt medfølgende software, men her virker det heller ikke... Nogen der kan knække den?


    3: Når jeg indsætter en cd-rom i et af mine drev melder computeren ofte fejl. Det er typisk med teksten "Windows - Ingen diskette" og under det står der "Der er ikke diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev." Hvorefter der er tre valgmuligheder: Annuller, forsøg igen og fortsæt. Klikkes der på en af disse fortsætter den blot med at dukke op.
    En lignende fejlmeddelelse er "Dels21WinName: uninst.exe - Ingen diskette" og nedenunder "Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev I:"...


    Det ville være fantastisk hvis nogen kunne hjælpe mig med disse problemer for de er egentlig ret irriterende og burde ikke forekomme på en sprit ny pc...

  • Du bliver nok nødt til at fortælle os lidt mere om hvad det er for en computer du har (hardware specifikationer)


    Din SCSI controller er sikkert en SATA i virkeligheden, men det kan vi vende tilbage til når vi ved lidt mere.


    Lav evt en signatur ala min.

  • Ok... Her kommer specifikationerne:


    Intel P4 3,0GHz Dual Core 4MB S-775
    Intel MBPC D915PLWDL S-775
    1GB DDR2 ram PC4200 1. part
    256MB Albatron GeForce 6200TC PCI-E
    80GB Maxtor 7200rpm 8MB SATA
    Floppy 1,44
    Colours-IT L8027-C43 400W
    16x LG DVD/RW DL
    8-i-1 kortlæser
    Kabinet køler 25dB 80mm
    Titan køler
    Windows XP Home

  • Hvis først du installerer de drivere jeg linkede til skulle der være en bedre chance for at dit cd-drev virker.


    Hvis du så lægger cd'en med mobodrivere i og går i enhedshåndtering,
    kan du højreklikke på de enheder med gule udråbstegn og vælge "geninstaller driver." Bed så installationsprogrammet om at kigge på cd-drev.
    Så burde den finde de rigtige drivere.


    Meld evt tilbage om hvor langt du er og hvad du støder ind i af problemer.