Problem med lyden

  • I dag blev jeg så endnu engang offer for et sært problem, som jeg aldrig har kunnet lokalisere. Det kommer ud af den blå luft, at lyden bare begynder at skratte og den eneste måde jeg hidtil har fået det fikset, er ved at formatere hele computeren. Mit lydkort er onboard på et Asus A8V Deluxe, men jeg har oplevet problemet med andre bundkort også. Højttalerne er heller ikke problemet, eftersom de fint afspiller lyden fra blandt andet min DVD-afspiller. Det underlige ved problemet er, at når det opstår forøges boot-tiden for Windows med omkring et minut, så det nu tager en helvedes tid at starte computeren. Alt lyd afspillet i Media Player Classic virker i øvrigt også fint, mens lyden i Windows, Firefox, Winamp og sikkert også andre programmer, alle er udsat for problemet. Jeg synes slet ikke, at det bare er tæt på at give mening.


    Indtil nu har jeg prøvet at køre en chkdsk og diskdefragmentering i OO Defrag. Jeg har også prøvet at nulstille min BIOS, samt geninstallere driveren til mit lydkort, men intet har hjulpet. Jeg aner mildest talt ikke hvor problemet befinder sig. :boxed: