• Mix Meister Pro eller Ableton Live, dog er disse ikke gratis. Mener dig Ableton har en prøveperiode (men hæng mig ikke op på dette).


    Grunden til jeg nævner nogle ret professionel programmer (især Ableton) skyldes, at man ikke bare ligger 2 sammen oven i hinanden, hvorefter det bare lyder skider godt. Der skal justeres i begge sangen.


    Hvad mere er, så bør begge sammen have samme key, hvis det siger dig noget? Det er i hvertfald vigtigt, for at 2 sange fungere sammen ellers vil det ofte lyde dårligt.

  • Jeg anbefaler Sony Vegas 6, har lavet en del mix efterhåndenden med det program :9xo og det er samtidig mega let at håndtere.

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Jeg anbefaler Sony Vegas 6, har lavet en del mix efterhåndenden med det program :9xo og det er samtidig mega let at håndtere.


    Hvor meget kan man sådan styre i det program. Bass, treble, bpm?


    Kunne være jeg skulle tjekke det ud, selvom jeg er hæftig bruger af Mix Meister Pro, men overvejer at skifte til Ableton live, fordi det skulle være pænt sejt. Dog, ikke ligefrem så overskueligt :ph34r: Anyways, det bruges af bla. Armin van Buuren, hvilket i mine øjne siger lidt om kvaliteten!

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hvor meget kan man sådan styre i det program. Bass, treble, bpm?


    Faktisk ikke en skid :-/ Det er rimelig meget begrænset hvad "lyd-options" ang., men det er jo oss et videoredigeringsprogram. Men det er godt til at flette sange sammen med, for man kan zoome langt ind på sangenes "timeline" og klippe stykker fra man nu mener skal væk. Der er oss nogle fine fadings muligheder, men lidt crappy at man ikke selv kan lave en. Jeg savner oss noget pitch ændring på hvert lydspor :-/ Så det er kun godt til fletning af sange og videoredigering :)


    Quote

    Originally posted by Macimuz
    Kunne være jeg skulle tjekke det ud, selvom jeg er hæftig bruger af Mix Meister Pro, men overvejer at skifte til Ableton live, fordi det skulle være pænt sejt. Dog, ikke ligefrem så overskueligt :ph34r: Anyways, det bruges af bla. Armin van Buuren, hvilket i mine øjne siger lidt om kvaliteten!


    Har prøvet en demo af Ableton og det var sygt... :crazyeyes:... Kan huske det var rimelig indviklet, men gad ikke til at sætte mig ind i det, for det var jo kun en demo. Men måske skulle man prøve den fulde version :)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Faktisk ikke en skid :-/ Det er rimelig meget begrænset hvad "lyd-options" ang., men det er jo oss et videoredigeringsprogram. Men det er godt til at flette sange sammen med, for man kan zoome langt ind på sangenes "timeline" og klippe stykker fra man nu mener skal væk. Der er oss nogle fine fadings muligheder, men lidt crappy at man ikke selv kan lave en. Jeg savner oss noget pitch ændring på hvert lydspor :-/ Så det er kun godt til fletning af sange og


    Hmm, at man klipper i sange har ikke så meget at gøre med at flette dem sammen. Anyways, så kan jeg forstå, at det ikke lige er programmet jeg vil afprøve. Så hellere det nævnte Ableton Live, selvom det er indviklet.


    Bliver lidt i tvivl om der er tale om et mashup (og fra P3 kender nogle det nok som bastard pop) eller et sammenklip?

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hmm, at man klipper i sange har ikke så meget at gøre med at flette dem sammen. Anyways, så kan jeg forstå, at det ikke lige er programmet jeg vil afprøve. Så hellere det nævnte Ableton Live, selvom det er indviklet.


    Bliver lidt i tvivl om der er tale om et mashup (og fra P3 kender nogle det nok som bastard pop) eller et sammenklip?


    Du misforstår mig, man kan godt flette sange sammen ! (ta'r bare lang tid). Man oss klippe. Klipning af sange og fletning er ikke det samme, nej ;)