Pludselig boot fejl i windows..

  • Hey folk !


    Idag stoppede min computer pludselig med at ville boote.. Den kom med en fejl om at hal.dll var fjernet eller beskadiget og skulle installeres igen..


    Da jeg har mange vigtige data på computeren vil jeg ikk formattere.. Hvordan kan jeg installere windows filerne på ny ? Og kun dem.. Altså så jeg beholder drivere, programmer og dokumenter osv ?


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Prøv at boot op på windows cd'en og lav en reparation af windows. Det burde gøre det.


    Jeg har ik fattet hvordan man gør det ? Altså med den der genoprettelses konsol ik ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Marquis


    Jo. Men tror også der er en "auto-funktion" hvor den tager alle reparationerne. Er der hvertfald med min win 2000 cd


    Okay.. For når jeg prøver med det så siger den jeg skal vælge hvilken windows jeg vil reparere på .. Så vælger den der skal gøres på også kommer der bare det her:


    D:\Windows\ (Også en skrive markør ting)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Sådan som jeg har forstået det så kræver repair-funktionen at man har oprettet en reparations-fil da man instalerede windows.
    Med den ved repairfuntionen hvad den skal gøre ved din installation.
    Man kan ikke bare smide en hvilken som helst windows cd i, og reparere en hvilken som helst windows installation.


    Men det er som sagt min opfattelse af det. Det er ihvertfald aldrig lykkedes for mig.
    (og jeg har nok forsøgt mig mindst ti gange i tidens løb.)


    Min løsning i din situation ville være at installere windows på en anden disk, og så backe up i ro og mag fra den nye installation.

  • prøv det her: smid windows disken i drevet og boot op på den som du ville gøre normalt og lad vær med at vælge genoprettelses delen. når du kommer længere hen opdager den at du allerede har installeret windows og så spørger den om du vil reparere vælg ja og lad wndows klarer resten