1

onsdag, 9. august 2006, 14:40

hey

det eneste web-bowsr vindue jeg har åbnet ligenu er det her jeg skriver i her - men firefox æder 100,460 K memory.... det er fordi jeg har haft 6-7 vinduer åbnet for lidt siden - og det er det der er mit problem...

nogen der kender til en måde at frigøre den memory som firefox sætter sig på? - når firefox ikke længere har brug for den altså...

når jeg omlidt lukker det her ene vindue og åbner firefox igen så vil memory use være nede på 28,000 K igen - normalen - jeg fatter det ikke helt

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "xenon" (09.08.2006, 14:41)

2

onsdag, 9. august 2006, 15:42

Den gemmer jo det hele i cacheen... du rydder cacheen når du lukker programmet...
Ved ikk rigtigt hva det er du vil lave om på der?

3

onsdag, 9. august 2006, 15:45

Du kan bruge det udvidelsesmodul der hedder "FasterFox", som vil frigive hukommelsen når du minimerer Firefox.

4

onsdag, 9. august 2006, 16:04

Hvis du bruger nogle extensions, kan de godt have skylden for dette. Da de tit og ofte har problemer med memory leak. Dog har firefox også lidt med det, men det kan så løses ved fx at bruge det Burger henviser til.

5

onsdag, 9. august 2006, 16:16

bruger ingen extensions - udover hvad der følger med default... men det lader så åbenbart til at det er sådan firefox skal virke - synes bare det virker strange at mozilla ikke har optimeret browseren til at cleare cachen efter behov - eller i det mindste givet muligheden til brugeren

6

onsdag, 9. august 2006, 16:19

de kan jo ikke have alt 100% gjort rigtigt :P hehe

nu er den så god at extensions kun gør den bedre dog ikke 20 extensions på en gang :D

7

onsdag, 9. august 2006, 16:19

Citeret

Originally posted by xenon
bruger ingen extensions - udover hvad der følger med default... men det lader så åbenbart til at det er sådan firefox skal virke - synes bare det virker strange at mozilla ikke har optimeret browseren til at cleare cachen efter behov - eller i det mindste givet muligheden til brugeren

Ja, i 1.5 er det faktisk et feature.
http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.