Tekststørrelse forkert i photoshop

  • Sidder her med en gang photoshop der midelst talt er r*virriterende. Så snart at jeg har ændret noget på et billede, og så vil tilføje tekst - fx størrelse 20 - så er skriften ALT for stor.


    Hvis jeg først sætter tekst ind, og så klipper billedet til, så forbliver teksten rigtig, men markerer man teksten, så er skriftstørrelsen ekstrem lille - altså fontsize. Derimod er det visuelt lige så stort som før.


    Nogen der kender en løsning på problemet? Har selvfølgelig prøvet google, men uden nogen brugbare resultater. Skriv endelig hvis i har et søgeord der giver nogen gode hits.


    PFT.

  • Tror du skal kigge lidt på hvad du kører af i dpi med de forskellige ting. Kunne nemt have noget med det at gøre...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Tror du skal kigge lidt på hvad du kører af i dpi med de forskellige ting. Kunne nemt have noget med det at gøre...


    Hvis jeg åbner et billede, skriver teksten med størrelse 20, cropper billedet, og så tjekker fontsize, så siger den 0.9 !
    Visuelt er det lige så stort som før, tallet er bare lavet om, og det er jo ret f***** når jeg vil skrive teksten bagefter!


    Irriterer mig virkelig !!


    :finger: Adobe


  • Hehe tror nu nærmere det er brugeren :)


    Når du bruger crop så prøv lige at tryk cleat først så alle felter er ryttet.


    Hvis du skriver en text i et dokument med der er 1000x1000px 72dpi med en font på 40. Og derefter laver et crop hvor dpi er sat til 300 så vil tekst størrelsen ændre sig men det vil visuelt være det samme.


    Håber du fatter forklaring ellers så skriv på msn :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Kan det passe at Canon 20D tager billeder i 72 dpi ??


    EDIT: Har lige fundet ud af at det er 72 dpi.


    Men hvad hvis jeg vil croppe billedet i 4:3, hvordan kan jeg være sikker på at den tager det i 72 dpi? Jeg skal vel bare huske at skrive 72 i feltet med pixels/inch ?



    EDIT2: Problemet ligger åbenbart i at jeg vil croppe i 4:3, og det passer simpelthen ikke sammen med det format kameraet tager i. Derfor fucker den det helt op :)


    Tak for hjælpen.