• Sig mig engang. Virker defragmentation af diske ikke når de kører RAID? JEg bruger O&O Defrag til mine 2x26.7GB Raptor i RAID 0 og hver gang jeg analysere viser den ca. 30 % fragmenterede filer!! Når de er defragmenteret kan der gå 1 uge før der er 30 % igen - hvad sker der!


    Skyldes det at RAID ligger data ud på diskene på den specielle måde eller hvorfor opfører det sig således? Skal man simpelthen ikke defragmentere RAID diske eller?


    EDIT: Defragmenterede for ca. 2 uger siden - nu er den på 35% fragmenterede filer. Jeg synes da ikke jeg har haft så pokkers meget aktivitet på diskene. Har godt nok installerede en del spil og afinstalleret dem igen eftersom jeg skulle have noget at teste det nye gfx med..


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Det er forde når en fill bliver oprettet på ens raid så deler den dem imelle de to disk så det ser ud som om der er en masse filer der er delt, og det skal de også være.. ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Tænkte det nok. Så det vil sige at jeg har ødelagt mit raid?


    Det vil også sige, at man IKKE skal defragge RAID setups? Hvordan holder man det så "rent" ?


    Beklager jeg ikke googlede noget før. Man skal åbentbart defragmentere RAID setups:


    "In the case of RAID or SAN, it is indeed likely that a file that defragmentation software makes logically contiguous will be physically fragmented by the disk controller software. This is OK. The user benefits here in two ways. First, the file system is able to access the file in a single logical I/O taking the minimum elapsed time and using scant CPU and memory. Second, the file is in the best possible place for physical access according to the disk controller’s intelligence.
    In 2002, Raxco Software worked with Compaq Computer’s High-End RAID Group to determine what effect defragmentation might have on large RAID configurations. Compaq tested on a machine using the faster processors, the maximum amount of memory, and the fastest disk speeds. The idea was to isolate any performance change to disk I/O. The tests were measured using ZD’s Server Bench and Intel’s IOMeter benchmarking tools. The results showed that defragmentation could improve disk I/O by 50%."


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().