help me out - har jeg virus?

  • jeg skal prøve at gøre det kort....


    jeg bruger en logon-app ved navn "J-net" til at logge på nettet... her den seneste måned er logon-app'en begyndt at poppe frem af og til uden at jeg på nogen måde har gjort noget. det sker også tit når jeg prøver at connecte til en side, at siden ikke er loadet efter ca. 10secs (er normalt loadet efter 2) - derefter popper app'en frem, og når jeg så lukker den (hvilket jeg self altid gør når den popper frem) så viser browseren beskeden at jeg ikke kunne få forbindelse. prøver jeg så at connecte til siden igen efterfølgende er der ingen problemer - for det meste... nogle sider (er stødt på 2 indtil nu) vil bare ikke åbnes - f.eks http://www.theimagehosting.com/ - den side får J-net app'en til at poppe frem hver gang og jeg kan således ikke connecte til den side overhovedet. nogen af jer der kan udlede noget fra det?


    en ting til - her den anden dag da jeg sad og browsede mine diske igennem med explorer (ikke internet) poppede microsofts modem-dialer app pludselig frem - også meget mystiskt.



    det kan godt være jeg bare er paranoid men jeg synes det virker somom at der er en trojan eller noget andet dialerpis der måske ligger på min pc... AVG med nyeste updates har ikke kunnet finde noget og heller ikke adaware.... andet har jeg ikke prøvet med - men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke gider sidde og afprøve 5-10 forskellige små-apps som i måtte anbefale - så hvis i anbefaler noget så skal det helst være noget i selv bruger og mener er effektivt...


    håber i kan hjælpe
    xenon

  • jeg vil gætte på det er spyware, men det kan også være virus..scan igennem med alle tænkelige midler: spybot, adaware, ewido stinger, AVG, avast..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.