Programmer vil ikke starte

  • Hej gutter :D


    Jeg er for nyligt begyndt at få det problem med min pc, at den ikke vil starte nye programmer, når den har været tændt noget tid. (Det hjælper ofte med et reboot) Trykker jeg på et programikon, begynder den at vise timeglas i 5-10 sekunder, og derefter sker der slet ingenting.


    Faktisk synes jeg i det hele taget den er blevet noget sløv efterhånden...


    Nu er den godt nok også snart 3 år gammel, og sidste formatering kan vist spores tilbage til Påsken 2005. :P



    Men er mit problem noget der kan afhjælpes? :)


    Kan det skyldes Spyware/virus? Eller trænger den simpelthen bare til en formatering?


    På forhånd tak for svar - som jeg helst ser seriøse! ;)

  • For mig lyder det som spyware eller virus, prøv at tag en scaning med dit spyware/virus program, og så hent RegistryFix og fix din registreringsdatabase, så skriv tilbage om det virker, hvis ikke, så tjek følgene side http://www.spywarefri.dk de ber dig typpisk om at lave HiJackThis log, og en ewido log, og så kan de se om der er noget galt.

  • JEg viller peronligt formatere, fordi det er ikke altid det er Spyware / Virus dfer er skyld i det, det kan evt være opstået en fejl i Windows den ikke selv er klar over :boxed:

  • Tak for rådene gutter - Tror lige jeg prøver dem. :9xo


    Quote

    Originally posted by Shooqer
    JEg viller peronligt formatere, fordi det er ikke altid det er Spyware / Virus dfer er skyld i det, det kan evt være opstået en fejl i Windows den ikke selv er klar over :boxed:


    Ja, det ender det nok også med at jeg gør, inden længe. ;)

  • Quote

    JEg viller peronligt formatere, fordi det er ikke altid det er Spyware / Virus dfer er skyld i det, det kan evt være opstået en fejl i Windows den ikke selv er klar over :boxed:


    Ja det altid en ide at formatere ingen tvil om det, jeg gør det selv 1-2 gange om året, og ja det hjælper, men der findes også andre metoder, men det giver måske ikke samme resultat, men så kan man holde windows ud lidt endnu, det er jo ikke mange som gider installere alt igen.

  • Du kan jo også bare lige kører en defrag, før du formaterer.. ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Kaspersky er imo vejen frem før en formatering...


    Den tager også spyware, og er det den bedste virusscanner på markedet?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Kaspersky er imo vejen frem før en formatering...


    Den tager også spyware, og er det den bedste virusscanner på markedet?


    Køre selv med Kaspersky Anti-Hacker og Antivirus, men der er ingen tvil om at Zonealarm Pro, var den bedste firewall før der kom fejl i deres sidste opdatering, og så skal vi hellere ikke glemme NOD32 som ligger lige så højt oppe som kaspersky, men holder med i at kaspersky antivirus er rigtig godt, men er ikke så glad for deres firewall, pga. den blokere for en helt masse ting som den ikke skal blokere, men den fejl er rettet efter jeg tog firewall'en og antivirus programmet hver for sig, og ikke deres nye security 6.0.

  • og bagefter en disc cleanup...det kan hjælpe rigtigt meget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis du bruger Spybot, så kør den i fejlsikret tilstand og selvfølgelig fuldt opdateret og immuniseret.
    Så fanger du evt. ting som normalt kører i baggrunden og sløver.


    [Blocked Image: http://img67.imageshack.us/img67/8072/spybot2np.jpg]


    En defragmentering, tømme midlertidige internetfiler (hak ved "slet alt offline indhold") og få ryddert op i Windows Temp-mappe (ligger i C:\Documents and Settings\Admin\Lokale indstillinger) vil også hjælpe en del.