mIRC - ekko ting noget!

  • Hej alle (:


    Hvis jeg har en bot stående på en chan på en hvilken som helst server, men ønsker at en af mine andre bot's skal skrive hvad den skriver, dog bare på anden channel (og måske netværk) , kan det lade sig gøre , hvis hvordan? (:
    Altså, hvis den ene skriver: Download µTorrent at: blahblahblah.net - Så skriver den anden bot det også på den anden chan... Hvordan? (:


    Aqu!

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    on *:text:Download*:#channel: { msg #channel $1- }


    Kan ikke huske om det er sådan, satme lang tid siden jeg har scriptet mIRC, men det er vidst noget lign. :P


    Jeg tester da lige! :D

  • prøv at spørge på testmax på irc....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay Fragman (:


    Zlinky , noget skete der.. Istedet for at skrive [Nickname] , så skriver den <Nickname> , men den skriver det ikke i anden chan?


    on *:text:Sofie*:#n00bs: { msg #POD $1- }
    }


    Altså, Sofie er den bot som den anden skal opfange, og sende videre til POD ..

  • den skal da hedde ANA :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du skal have et keyword... det du har lavet er forkert.


    Men ellers skal du ind og have en if-sætning hvis du ikke vil have keywords...


    Det jeg mente med Download* er at alle sætninger som startede med Download blev smidt videre, da det åbenbart var det eneste permanente ord i den sætning.


    Men



    on *:text:*:#channelsomskallæses: { if ($nick == "Sofie") { msg #channelsomskalspammes $1- } }

  • Altså ->


    on *:text:*:#n00bs: { if ($nick == "Sofie") { msg #POD $1- } }


    Den anden bot skal læse alt hvad sofie skriver på n00bs, og skrive det videre selv på POD ! Det virker bare ikke |:
    Kan godt få det der Download script til at virke, men ikke det andet :S
    Og man kan åbenbart ikke intaste : i steden for 'Download' , så skal bruge den der if, men den vil ej :|

  • brug variables for det første...så er det nemt at ændre bagefter....


    %frachan og så indsæt %frachan #noobs under variables ....osv


    dernæst ved jeg ikke om msg duer hvis det er til en hel channel....prøv at checke om du normalt kan skrive /msg #noobs hej ...fx

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Har lige forsøgt med den her:


    on *:text: *:#n00bs: { msg #POD $1- }


    OG den virker!


    Mit næste spørgsmål er så, hvordan kan man så få det kastet over på andet irc-server?

  • det burde virke bare ved at joine det netværk...det er også lidt problemet hvis du er på mange netværk med samme client....så hav det der på en seperat client der er på det netværk du ønsker at kopiere fra og til...jeg tror ikke det virker på tværs af netværk det der.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det burde virke bare ved at joine det netværk...det er også lidt problemet hvis du er på mange netværk med samme client....så hav det der på en seperat client der er på det netværk du ønsker at kopiere fra og til...jeg tror ikke det virker på tværs af netværk det der.


    Argh, jeg ved man godt kan få det til at virke over forkellige netværk, ved bare ikke hvordan |:

  • igen så er testmax stedet.....men folk sover nok nu....btw aqu hvem er du egentligt, for kunne se på gnu.dk at du er gammelt member.....du skal blot ikke deoppe folk ;D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nåeja..det må man heller ikke :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • du startede tråden så du kan ikke lave off topic :)


    lyder fint, der er mange nye derinde atm...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    igen så er testmax stedet.....men folk sover nok nu....btw aqu hvem er du egentligt, for kunne se på gnu.dk at du er gammelt member.....du skal blot ikke deoppe folk ;D


    testmax? Du snakker som om alle ved hvad det er.... men HVAD er det? Er det en n00bish Quakenet irc channel hvor man kan få hjælp af nogle nørder der som trro at de er seje?

  • hvordan er det du opfører dig ? ...gider ikke besvare nogle af dine spørgsmål med den tone på..og aqu er derinde så han behøver ikke hjælp i den retning.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.