Avant sluger en del hukommelse ?

  • Hvor meget hukommelsesforbrug bruger jeres Avant browser ? Jeg synes min sluger en del for tiden. Min sluger 60.000 kb, når jeg er på tweak.


    Mit net er oss blevet noget langsommere!... ? ... Har ingen spyware eller whatsoever. Jeg kører med 10.1'ern.


    Tæsker på forhånd :D

  • 60 MB er vel ikke det store problem hvis man har en computer som ikke er antik. Hvis det er fordi man har brug for ALLE de RAM der er i computeren hvis man fx. sidder og arbejder med tung grafik, video osv, så kunne det jo være en idé at lukke sin browser, tweake windows ... eller bare smide flere RAM i.


    Min browser bruger vist lidt over 100 MB RAM lige pt, men det rager mig faktisk. De RAM skal ikke bruges til andet i øjeblikket, så hvorfor ikke lade browseren more sig lidt ? :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    60 MB er vel ikke det store problem hvis man har en computer som ikke er antik. Hvis det er fordi man har brug for ALLE de RAM der er i computeren hvis man fx. sidder og arbejder med tung grafik, video osv, så kunne det jo være en idé at lukke sin browser, tweake windows ... eller bare smide flere RAM i.


    Min browser bruger vist lidt over 100 MB RAM lige pt, men det rager mig faktisk. De RAM skal ikke bruges til andet i øjeblikket, så hvorfor ikke lade browseren more sig lidt ? :))


    Nope, det er ikke vildt, men mente bare at det ikke slugt så meget i starten ;) Og oss fordi at det går langsommere at surfe rundt :-/

  • Det har jo hundrede procent noget at gøre med indholdet af de sider du er på... Hvis du har 4-5 grafiktunge sider liggende og du har været forbi flere sider i løbet af sessionen ligger der jo en helvedes cache i rammene


    Grunden til tweak formentlig trækker en del er pga. de flash reklamer

  • Nu ved jeg ikke om Avant gør det samme som FF, men FF tager sådan set bare godt af rammene, såfremt de alligevel ikke bruges til anden side. Det skulle være en fordel. Dvs, hvis man samtidig sidder og arbejder i photoshop, og dette program skal bruge en masse, så sluger FF altså mindre ram.


    Ved ikke om det gav megen mening?


    Men umiddelbart skulle det ikke betyde andet, end programmet kan arbejde bedre i de situationer der er masser af ram ledige. Det samme gælder iøvrigt Photoshop, som også bare anvender mere, såfremt de er ledige.