Video codecs komprimering

  • Sider og roder med adobe premiere og mangler et godt codec til komprimering uden tab af alt for meget kvalitet....


    Nogen der har nogle links og erfaringer ?

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Xvid?


    Noget du har prøvet at comprimere med fra adobe premiere af ???


    Det er noget DV video jeg skal have presset ned... evt. link til hvor det kan hentes ???

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Du kan få lossless codecs så du overhovedet ikke mister kvalitet, men tilgengæld så fylder resultatet så også mere end dit originale DV-materiale.


    Så afhængigt af hvad du skal bruge resultatet til så vil jeg anbefale at komprimere til DV igen (hvis du skal arbejde videre med det i et ander program) eller et MPEG4-baseret codec som Xvid eller DivX.


    Med en bitrate på 2000 kbps fylder en halv times film, med lydsporet komprimeret til MP3, ca. 500 MB,-

  • Skal køre det ud på nettet så skal helst ned og køre det i 768kbit så det kan streames.


    Har du link til de forskellige codecs der et sted hvor de kommer ned uden alt mulig adaware.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Lidt råd om hvilke ting der skal sættes under det enkelte codec for at få bedst mulige kvalitet ved midste fil størrelse ville også være nice hvis der er nogen der har lidt styr på det :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det hele kan hentes her:
    http://www.free-codecs.com


    Jeg bruger LAME ACM til at komprimere til MP3, men af en eller anden grund virker det ikke i Premiere, så jeg smider lyden ud ukomprimeret fra Premiere, og bruger så VirtualDub til at komprimere lyden og lave "direct stream copy" på videoen så den ikke skal genkomprimeres.

  • Hva ville du bruge af indstillinger hvis du skal lave det om til en fil der skal streames via medieplayer over nettet ???

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Hva ville du bruge af indstillinger hvis du skal lave det om til en fil der skal streames via medieplayer over nettet ???


    Fisk.


    Hverken DivX eller Xvid kan (så vidt jeg ved) streames...


    Men der må være guider på den slags til nettet.

  • Har en windows mediaserver til streaming. Så skal det vel ned i noget mpeg4 og divx er da så vidt jeg husker baseret på mpg4....


    Men hvor finder man ellers lige en god kompressor til mpg4 ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy