Crash problemer med nyt system

  • Hej, jeg har lige faaet koebt et asus en7900gt og asus p4v800d-x


    Det er ogsaa godt nok, saa satte jeg det i og startede det op, men det koeret meget langsomt i spil og saadan saa jeg besluttede at formatere for at starte paa frisk, helt fri for spyware og alt det. men nu ville den ikke installere xp, men den kom da ind efter haanden, nu der crasher windows efter max 5 minutter, ved virkelig ikke hvad det kan skyldes.


    *EDIT*
    Nu har jeg fundet ud af at det er Isass.exe eller Lsass.exe der laver en fejl, håber det kan hjaælpe lidt med til en løsning


    Hvis i har brug for mere info for at hjaelpe maa i jo lige spørge,


    Hilsen Pancake

  • er sikkert virus du har fået ind Isass ormen som var på spil for et stykke tid siden...aldrig sætte netstik i før windows og antivirus er klart..og helst ikke før sp2 og updates er installeret........

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • tak, og dejligt at se at i faktisk er enige, =) :boxing:


    Tror faktisk nok den hedder lsass.exe, den som var en system fil,


    Men hvordan for jeg updatet windows uden at være på nettet?


    Og den fix blaster den fandt ingen ting... Er det saa dan systemfil der laver en meget ireterende fejl?


    :(

  • du henter opdateringer osv ned på din windows xp cd med fx nlite ...der er guides derude på hvordan man gør....så installerer den automatisk alle opdateringer osv hver gang, så du ikke behøver at hente dem...ganske fikst.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    er sikkert virus du har fået ind Isass ormen som var på spil for et stykke tid siden...aldrig sætte netstik i før windows og antivirus er klart..og helst ikke før sp2 og updates er installeret........


    lsass.exe må endelig IKKE forveksles med lsas.exe som er en virus .


    lsass.exe er en system proces som styrer lokale sikkerhedspolitikker og login.
    Dens officielle navn er Local Security Authority Service (forkortet til lsass.exe)
    ps her er et link med alle mulige antivirus-spyware-programmer
    http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

  • Okay det var noget vaere skidt jeg havde faaet ind,


    Men jeg formaterede en gang til, og installere SP2, (fra cd jeg engang havde faaet) og saa koere det sq ellers,


    btw, Antivirus programmer hvilke vil i anbefale af de gratise,?

  • Quote

    Originally posted by Pancake
    Okay det var noget vaere skidt jeg havde faaet ind,


    Men jeg formaterede en gang til, og installere SP2, (fra cd jeg engang havde faaet) og saa koere det sq ellers,


    btw, Antivirus programmer hvilke vil i anbefale af de gratise,?


    Antivirus: Avg eller Avast
    Firewall: Sygate personal firewall(rigtigt god bruger den selv) eller Zonealarm..
    :D

  • Quote

    Originally posted by niller


    Antivirus: Avg eller Avast
    Firewall: Sygate personal firewall(rigtigt god bruger den selv) eller Zonealarm..
    :D


    Også mit bud - også dem jeg smider på, når jeg er ude hos folk, der intet beskyttelse har. Har ikke hørt nogen "klager" endnu. ;)