Computer finder ikke grafikkort

  • Hey Tweakere!


    Jeg formaterede min computer forleden dag, men jeg har ikke kunne få mine grafikkort drivere til at virke.
    De andre gange, hvor jeg har formateret, er computeren af sig selv kommet med en meddelse om, at der er fundet nyt hardware osv, så jeg kan installere det.


    Kortet er et X800XL - PciE 16x og jeg har intentioner om at bruge de nyeste omega drivere.


    Please help :D


    PÅ forhånd tak!

  • installer framework (fra microsofts hp) 1.1 og 2.0 ..så skulle det virke mht driverne.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Husk også, at tjekke om FastWrite er slået fra i Bios. Det foreslår Ati selv på deres supportsider og det samme gør gutten på Omegadriver.net.
    På nogle mb's gi'r det skudder mudder, når det er slået til og det har ikke nogen positiv indvirkening på hvordan, kortet performer.
    FW er et levn fra tidligere, hvor det ku' gi' lidt i performance på de den gang langsommere gfx-kort.

  • Tak for hjælpen. Har installeret framework 1.1. Jeg kan ikke finde noget med fastwrite inde i min bios, men når jeg skal installere mine omega drivere, så vælger jeg det fra. Der sker dog stadig ingenting og hvis jeg højreklikker på skrivebordet og går ind under egenskaber og videre til indstillinger, så skulle der gerne stå hvilket kort man har, men det gør der ikk :/


    Andre alternativer?

  • Prøv at fjerne de omega drivers, og installere dem du har med på dit gfx's cd?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2