Fjerne defekt Norton Internet security

  • Mjah. Min far har kørt med det NIS der kom med hans laptop siden han fik den. Så udløb licensen og jeg ville smide et andet ind, som så tilbød selv at fjerne NIS. Det måtte det åbenbart ikke for NIS, men så virkede NIS heller ikke bagefter..
    jeg prøver at fjerne det via tilføj fjern progammer. No go.
    Prøver at installere norton igen så jeg kan fjerne det. no go.
    Så jeg prøvede at slette folderen. No go.
    Får fjernet alle filer med fejlsikret tilstand (i de mapper jeg lige kunne finde)
    Og fjerner de stier der lige var i registreringsdatabasen under Symantec..
    Men jeg kan STADIG ikke fjerne det, og heller ikke installere det.
    Hvordan fanden får jeg lige lavet det så det lorteprogram er væk og jeg kan installere et andet?

  • Hvis jeg var dig, så ville jeg formattere maskinen. Norton programmer (især antivirus) har det med at fjerne nogle Java applikationer i Windows ved uninstall, og fjerner derved nogle Windoes features (herunder søge funktionen). Derfor er Norton på min hadeliste over sikkerhedsprogrammer man IKKE skal investere i. Men som sagt, personligt ville jeg formattere maskinen.

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Hvis jeg var dig, så ville jeg formattere maskinen. Norton programmer (især antivirus) har det med at fjerne nogle Java applikationer i Windows ved uninstall, og fjerner derved nogle Windoes features (herunder søge funktionen). Derfor er Norton på min hadeliste over sikkerhedsprogrammer man IKKE skal investere i. Men som sagt, personligt ville jeg formattere maskinen.


    Jeg kan nu snildt søgte. Jeg har heller ikke et godt forhold til NIS, men maskinen kom med det og nu er licensen udløbet. Jeg vil bare have Kaspersky i. Men jeg er temmelig sikker på at min gode fader ikke føler for en formatering.

  • En go' idé ville nok være, at gå ind på symantec's udemærkede supportsider. Der plejer altid, at være "punkt til punkt guides" og link til evt småprogrammer, som hjælper i tilfælde af - f.eks. install eller det modsatte.
    Har jeg ihf. hentet, da jeg sku' hjælpe en kammersjuk, efter han havde lavet noget tilsvarende. Og nu kører hans maskine og er fit for fight. :9xo


    De har også en udemærket søgefunktion, som hvis man bruger den med omtanke, hurtigt finder et svar og link til løsningsforslag. Go' fornøjelse :9xo
    Evt. dette: online Removing tool


    Til Expendable: Så er det i det her tilfælde ikke Norton, der laver en uninstall fejl. Det var jo det nye program, der lavede koks i det.
    Ihf. hvad Slacker skriver i sit indlæg.


    ". . . . jeg ville smide et andet ind, som så tilbød selv at fjerne NIS."


    Og det er vel meget logisk, at et sikkerhedsprogram ikke, sådan uden videre, lader sig uninstalle af andre programmer - end dem der er beregnet til det ! IMO - så ville det være ret så usmart !
    Bare lige en tanke ! Her når der igen, bli'r smidt om sig med postulater vedr. Norton's produkter. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif]

  • Bentzin:


    Vi kan selvfølgelig diskutere op og ned ad stolpe om Norton er godt eller skidt, og ja, selvfølgelig skal der være en form for sikkerhed ved uninstall af Norton. Men jeg har oplevet at afinstallere Norton antivirus (med Nortons eget uninstall system), hvor Norton derefter havde fjernet en røvfuld Java applikationer i Windows, og derved gjort Windows mere eller mindre ubrugeligt. Og jeg er ikke den eneste der har oplevet det. ;)


    Det kan da ikke være rigtigt, at hvis man som bruger ønsker at skifte sikkerhedssystem, så skal man re-etablere sit system. Det er da dårlig brugervenlighed fra Nortons side, så det basker. Men det er bare min uforbeholdne mening. :D



    Slacker:


    Godt valg mht. Kaspersky. bruger selv både deres Antivirus og Firewall. :9xo Det kører bare, og er nemt at afinstallere, uden det laver rod i Windows.


  • Ja det ka' vi sagtens. For jeg har selv aldrig oplevet problemer. De eneste gange jeg har - er når folk har har kludret i det selv på en eller anden måde. Og så har jeg fået lov til, at rette op på skaden de har forvoldt.


    Har aldrig selv oplevet problemer med, at den har fjernet noget med java og heller aldrig læst eller hørt om det. Så det ku' måske godt være, at det var en lokal fejl af en eller andet art. Lyder mere sandsynligt - for ellers havde det nok været spredt ud over nettet, er jeg helt sikker på.


    Til det sidste - kan jeg bare lige gentage mig selv. Har kun oplevet det når folk, har prøvet at gøre det manuelt eller har kludret i det et eller andet sted.


    Men nok om det - synes bare det er rimelig tit her inde, at der bli'r kastet rundt med udokumenterede postulater om, et af verdens mest solgte sikkerhedsprogrammer. Med bagrund i enkeltes oplevelser, som lige så godt ku' være selvforskyldte.


    Som nævnt i tidligere tråde omhandlende det samme, så bøjer jeg mig - hvis der kommer noget dokumentation frem, om f.eks. at Norton sløver ens PC eller, at det kan påvises, at det er programmet, der er skyld i de problemer, der bliver fremført.
    Jeg tvivler dog på, at det kan fremskaffes, men er da rede til, at æde mine ord i mig igen, hvis det skulle være tilfældet. :9xo

  • Tjah det er nu bare meningen at kaspersky skulle starte nortons uninstaller så vidt jeg lige kan se. De fejlmeddelelser der kom er ihvertfald de samme som dem der kommer nu når jeg starter den. Anyways så er det nok kaspersky der har rodet ja.. Men jeg hører også til dem der holder NOGET mere af deres løsning end symantecs. Men det er jo en smagssag. Jeg vil lige kigge på deres support der når jeg er hos maskinen igen engang.


  • Tjaeh Bentzin, du ville have dokumentation, så er det bare om at gå igang med at læse. Du kan jo starte fra toppen, og så æde dig vej igennem de talrige forums, hvor Norton er genstand for megen frustration. Hvis Norton er sådan et mirakelprogram, var der næppe så mange hits på Google. ;)


    http://www.google.dk/search?hl…s+uninstall+problem&meta=