Hvilken browser bruger du?

  • Hej alle..
    Ville lige høre hvilken browser I bruger? Hvilken er bedst, gerne begrundele også.
    Kører selv med IE, men har hørt at Mozilla Firefox kun lukker 1/3 af de virusser som IE lukker igennem, og skulle virke lige så godt, nogen der kan be/afkræfte dette?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

    Rettet en gang, sidst af Renegade ().

  • Quote

    Originally posted by humpeligimp
    IE fordi det er den de fleste hjemmesider er optimeret til.
    Og så er der jo bare hvis man ellers bruger windows.



    jeg bruger firefox. da den kan alt :O


    og de sider som ikke er optimeret til Firefox, f.eks Windows update, der kører man da bare IE veiw :D hehe så kan den godt.. så viser den et IE vindue i Firefox :)

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Firefox. Med de rette udvidelsesmoduler er den perfekt til mit behov, selv min netbank virker vha. IE Tab.


    Derudover er det rigtig rart, at man kan blokere de reklamer man ikke har lyst til at se, men samtidig whiteliste de sites som man gerne vil støtte lidt, heriblandt tweak.dk.


    Min netbank virker i FF - uden IE-tab ... den crasher bare rimelig tit :P

  • Bruger Firefox.
    Skiftede i sin tid fra IE da jeg var træt af spyware osv.
    Det hjalp så en hel del - og da jeg nu har vænnet mig til den og de geniale tabs, bliver der nok ikke skiftet foreløbig.

  • Skal man slette IE når man har installeret Firefox? altså ikoner på skrivebord m.m.?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Skal man slette IE når man har installeret Firefox? altså ikoner på skrivebord m.m.?


    Nej. Du bestemmer jo helt selv om du vil have genvejene til IE liggende.



    Zlinky: Og det kan du så bruge til ca. ingenting. Jeg kan sikkert også få min netbank til at virke uden IE Tab, men hvorfor skulle jeg, det fungerer jo fint med :))

  • Også Firefox her, har brugt det stortset siden det blev lanceret. IE finder jeg kedelig, og der er langt flere muligheder med Firefox. :)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Du kan self vende tilbage,,, Når du installere Firefox spørger den om du vil andvende den som som std. browse og der trykker du bare nej, så har stadigvæk IE som std. browse, og selvom du trykker ja, bliver der ikke ændret noget med IE... :9xo

  • Quote

    Originally posted by humpeligimp
    Hvis jeg gerne vil prøve FF (browseren ikke øllen, den har jeg prøvet)
    Vil den så ændre en hel mansse på mine IE settings?
    Eller kan jeg lave et "clean uninstall" og vende tilbage?


    Den ændrer ikke på andet, end at den vil spørge om IE eller FF skal være din foretrukken browser, og det er ret nemt at ændre tilbage igen.


    IE og FF er to selvstændige programmer der ikke laver ged i hinandens settings. Du kan endda importere dine bookmarks fra IE til FF.

  • Quote

    Originally posted by humpeligimp
    Hvis jeg gerne vil prøve FF (browseren ikke øllen, den har jeg prøvet)
    Vil den så ændre en hel mansse på mine IE settings?
    Eller kan jeg lave et "clean uninstall" og vende tilbage?

    ,
    Firefox rører ikke ved nogen IE indstillinger, hvorfor skulle den det ? ;)
    Bruger selv firefox, og har gjort det siden 0.7 eller 0.8 eller så noget. Ville mene ens "browsning" bliver mange gange mere effektiv med faneblade / tabs. Og så er jeg også meget glad for alle de udvidelsesmoduler og temaer man kan installere.