NEED help til Database, idag.

  • Hey...


    jeg sidder oppe i skolen og skal ha lavet en database til i morgen, og jeg forstår det seriæst ikke, vi mpå ikke få hjælp af vores lære, skide træls. så derfor har jeg brug for jeres hjælp.


    Hvis der er en der gider lave det, for det tager sikkert kun 10min for en der er inde i det med database.


    Opgaven Lyder sådan her:


    - Opret en database med primær nøgle og forklar opbyningen af en database.
    databasen skal kunne anvendes til registering af kunder som ænsker at få en sms når der kommer kollektioner i butikkerne. Opret de nødvende tabeller og lav reletioner mellem dem.


    - Vær klar til at forklare, hvordan man ville kunne lave eb ebkelt forspørgelse, som viser alle piger i et bestemt område og i alldersgruoppen 14-18




    Jeg håber virklig der er en eller flere der kan hjæpe mig, enten her, eller over PM eller msn... det ville være en STOR hjælp


    og hvis der er nogle der vil brokke sig over det her, er de velkommen, over PM :roller:

  • det er vel det du har dine lærebøger til..og læreren har vel lært jer det i store træk i forvejen..hvis du har været til timerne ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det er vel det du har dine lærebøger til..og læreren har vel lært jer det i store træk i forvejen..hvis du har været til timerne ?


    Det er 1år siden vi har haft det, og jeg har læst i det lærebøger... og kan bare ikke finde ud af det :(

  • Nu er det ikke for at være negativ, men det er dig der skal løse en opgave i noget i har lært. Så er det jo også dig der skal løse den.
    Men et lille hint ka' jeg da gi' - brug enten google el. hvis det er Access i skal gøre det i - tjah så er der en rimelig god hjælpe-funktion og også guider til hvo'n det kan gøres.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Nu er det ikke for at være negativ, men det er dig der skal løse en opgave i noget i har lært. Så er det jo også dig der skal løse den.
    Men et lille hint ka' jeg da gi' - brug enten google el. hvis det er Access i skal gøre det i - tjah så er der en rimelig god hjælpe-funktion og også guider til hvo'n det kan gøres.


    ja jeg ved godt vi selv skal, men har siddet oppe i skolken i 2 timer nu og kunne bare ikke finde ud af det. men vil da lige prøve det med google. ellers så får jeg den ikke lavet til i morgen


    edit: det var nu også bare hvis der var en som var go til det så kunne han/hun evt. lige hjælpe mig de 10 min som det tager at lave en