hvordan forhindrer jeg DVD-drev i at spinne op hele tiden?

  • I de fleste programmer skal jeg, når jeg skal åbne en fil via "file=>open"menuen,
    vente til drevet er færdig med at spinne op før jeg kan se drevene.


    Det er jo multiirriterende, da det kun er sjældent den fil jeg skal åbne ligger på en DVD/CD.


    Er der ikke en måde at forhindre at drevet spinner op i utide?

  • joda...smid genveje til alle dine drev på skrivebordet, istedet for at gå ind via denne computer.......ellers er der ikke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det er typisk windows...


    Så snart OS'et kommer ud for en situation der er "vigtig" for at skuille kende drevene (fx. at du går ind i "denne computer"). så vil windows scanne cd'en eller DVD'en i drevet for indhold, og derefter skrive det rigtige navn på disken ved drevet (fx. hitman disk eller far cry) samt scanne efter et ikon til denne disk.


    Eneste måde at forhindre dette på er at tage cd/DVD'erne ud så windows ikke har brug for at scanne nogen disk.


    Det samme hvis du gerne vil gemme i en mappe der ligger på et andet drev inde i fx. word, så skal du browse ud til "denne computer/ my computer" uanset for at kunne gå ind på fx. D:, her vil Windows igen prøve at scanne CD/DVD'en for tekst og ikon

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200