Bruger du pauseskærm..

  • Bruger du det på din lcd eller tft ??


    Jeg gør selv for den køler jo ens fladskærm ned, og synte at den tit bliver lidt varm..


    Mmn det er ik tit, det skulde lige være jeg ser lidt tv.. Eller henter en kold cola i nærbutikken..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 3 gange, sidst af Meinder ().

  • Bruger ikk pauseskærm nej... det er pænt lang tid siden det var nødvendigt til skærme


    Jeg har også fladskærm og hvis jeg er væk i mere end 20 minutter, mens pcen ska være tændt, så slukker jeg squ skærmen (Hint: Det køler også skærmen ned ;))


    Den manøvre ka endda også sættes på tid ligesom pauseskærmen

  • Nej...
    Og det begrundet det bruger strøm, laver heller ikke FOLDING, Rosetta, D2OL eller sårn andet unødvendigt fis...


    ANden god grund til ikke at bruge pauseskærm er det bruger unødvendige ressurcer som kan bruges på meget mere fornuftige ting... (prøv at kør en 3Dmark2001SE, først med pause skærm slået til, så slå det fra, genstart, og kør 3Dmark2001SE igen, sidste vil være højst, dog kan CL altid varriere en del..)


    EDIT:
    Kunne ellers se fedt ud med slideshow halløj på projektoren :D - Min bror er "desværre" ikke hjemme, så misbruger hans projektor, set film på naboens tag og sårn lidt andet indtil videre :))

  • Har hørt at det med pauseskærme var vist noget man brugte til ældre skærme så pixels'ene ikke "frøs" fast og forblev sådan eller noget lign. Men er sgu ikke sikker.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Har hørt at det med pauseskærme var vist noget man brugte til ældre skærme så pixels'ene ikke "frøs" fast og forblev sådan eller noget lign. Men er sgu ikke sikker.


    jo men det er også de helt gamle

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty


    jo men det er også de helt gamle


    Ja det var jo det jeg skrev :D Hehe :razz:


    Brugte dem da jeg var mindre, men nu sætter jeg den bare til at slukke når der går 15 min.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • kan ærlig talt ikke se meningen med en pauseskærm, hvis man alligevel ikke sidder ved computeren, hvorfor så ikke bare slukke for skærmen istedet for at lade den sluge strøm(=penge!)?


    Det kan forresten også godt betale sig at sætte computeren på stand-by når man går fra den. Man sparer på strømmen og det tager normalt ikke længere end 5.sek. for den at starte op igen.

  • bruger altid strandby når jeg forlade comp i et stykke tid... tager som sagt 5sek at få den frem igen

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    bruger altid strandby når jeg forlade comp i et stykke tid... tager som sagt 5sek at få den frem igen


    ... Du er en af dem der bare burde have købt en mac :P
    Da lige meget hvor længe computeren er om at tænde op, man slukker den alligevel ikke undervejs når man sidder der, gør man? :pokey:

  • jeg slår altid pauseskærm fra, for næsten lige meget hvad jeg laver, så når jeg går fra computeren, så slukker jeg for skærmene, og hvis jeg bare sidder og stener tv imens jeg venter på at der er en bestemt person der skriver så skal den ikke gå i pauseskærm. Så ud med den :P

  • Pauseskærm er altid disabled her, vælger istedet at slukke for skærmen når jeg alligevel forlader pladsen.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP