Hvordan holder i styr på musikken?

  • Hvordan holder i styr på alt jeres musik på computeren? Har selv snart i nærheden af 7000 sange, og kan ikke finde rundt i dem, de ligger alle blandet sammen i en mappe, og har bare en lang playlist i Winamp med ca. 7k sange så det kan godt blive meget forvirrende.


    Søger derfor et andet musik afspilingsprogram der kan holde lidt styr på det.


    Forslag?

  • Først og fremmest. Se og få styr på dine filer. Dvs. sorter dem i mapper. Det er måske et stort arbejde men det er du jo selv ude om, da du ikke har gjort det fra start.


    Her er min musik mappe.


    [Blocked Image: http://img53.imageshack.us/img53/5801/musicdir3tv.th.jpg]


    Og her er mit iTunes med diverse playlister i siden.


    [Blocked Image: http://img20.imageshack.us/img20/7448/musictunes0tr.th.jpg]


    Som du kan se, har jeg ikke vildt mange playlister. Men benytter mig mest bare af Shuffle i biblioteksmappen. Hvis jeg vil høre noget bestemt, trykker jeg bare bogstavet på tastaturet, der svarer til kunstnerens navn, så finder den stedet på playlisten. Øverst er der også en mini browser hvor du nemt kan justere hvad hoved-vinduet skal vise.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Hvordan holder i styr på alt jeres musik på computeren? Har selv snart i nærheden af 7000 sange, og kan ikke finde rundt i dem, de ligger alle blandet sammen i en mappe, og har bare en lang playlist i Winamp med ca. 7k sange så det kan godt blive meget forvirrende.


    Søger derfor et andet musik afspilingsprogram der kan holde lidt styr på det.


    Forslag?


    Tja min musik ligger generalt i mapper der er navngivet kunster - album ... numrene er så navngivet med nummer og titel.


    Med hensyn til afspiller, så er det jo bare et spørgsmål om playlister. Bruger iTunes. Den mappe med musik jeg vil lave en playlist med trækkes ind på listen og så er den hvor den skal være.

  • Æv, hvorfor forsvandt mit iTunes thumbnail?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Æv, hvorfor forsvandt mit iTunes thumbnail?


    hEHE magi :P


    Nå, men mit er også lagt i en samlet mappe, men Med undermapper for hver kunstner, og en undermappe til hver kunstner hvis der er flere albums :)


    Bruger så Winamp og al musik er registeret i Media Libary (en Winamp funktion)


    Har som regel bare alle numre på samme playlist og kan så trykke J for at søge efter en bestemt sang...


    Hvis jeg vil høre nogle bestemte numre uden at lave en ny playlist så trykker man ganske simpelt bare på Q ved de numre man vil høre...så kommer de i kø :)


    Meget nemt IMO...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Du kan da sortere dem helt som du har lyst til. Man kan evt. oprette mapper efter genre.



    True. Men er bange for at det vil tage for langtid siden der er 6300 blandet sange. Men de er alle mærket med en genre, f.eks. rock, pop, hardstyle osv. Kan man ikke få et program til at sortere?

  • Jeg holder styr på min musik på denne måde..


    Jeg har kategorier hvor der kun ligger fulde albums, ellers har jeg en mappe med blandet musk.


    Hvis du ikke har fulde albums, så kunne du bare gøre det du opdelte dem efter changre og band
    på den måde kan du nemt lave playlister også.


    f.x hvis du har 3 mapper der hedder følgende, Trance, Techno og Rock
    Så trækker man jo bare mappen over i winamp eller lign. og så har du jo en playlist med hver changre. Snildt og let at overskue.


    Held og lykke med sorteringen :))

  • mit er blandet.. jeg prøvede at starte med at have Kunstere.. men jeg tror nu at jeg vil have dem efter genre.. og ja er der ikke et program der kan gøre det. har lidt over 7800 sange :)


    itunes kan jo gøre det lidt selv... på ipoden gør den det jo :)

  • Ja jeg har også mappe struktur... Men bruger nu bare WMP 11 beta, det er bare genialt...


    Kan klart anbefale den... Winamp er IMO totalt outdated, det bedste ved den tilbage i tiden IMO var at den brugte meget få resourcer... Men altså jeg synes det er lidt irrilevant hvad det bruger(Alt med måde ofC) da man idag har så meget...

  • Jeg bruger WMP 11 og har bare alt mit musik blandet i en mappe. Man kan lave playlists osv fra WMP og hvis jeg skal finde en bestemt fil finder jeg den bare i WMP og højreklikker på den, og locate. Så simpelt kan det gøres :P

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Intet slår winamp's Media Library, for man kan jo sætte den op meget frit.
    Også en god metode at at se genrer, det som du søger firedog ;)
    Ellers kan jeg anbefale Tag&rename hvor man kan tagge alt lynhurtigt, og derefter rename.
    Er selvfølgelig bedst til albums men fungerer osse supergodt med enkelte sange.


    #0
    Et lille forslag til at gøre det hurtigt, du kan evt. rename genre med i filnavnet og så flytte den til den mappe du vil have, og så rename til det som du vil have den til.
    Tager 30 sek :)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Jeg har omkring 5-10 sange :D så jeg kigger ikke så meget rundt, bruger WMP.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • 7000 sange, det lyder godt nok dyrt...
    Men album, eller dato..


    Nu har jeg mit temlig overskueligt, da jeg kun har musik fra albums, netradioer og musik tilsendt af person der har fået tilladelse til at sende musikken af producenten / artisten...


    Men, kan forestille mig, med 7000 sange at det næppe er din CD samling, og dato er derfor det mest optimale..

  • Hvorfor lige dato?
    Efter navn er da klart mere overskueligt hvis man vil finde noget med et band der hedder X ;)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU