Mit internet kører noget sløjt (trådløst)

  • Udstyr der anvendes:


    Linksys router (WRT54G)
    Trådløst Zonet 54g PCI netkort i pc'en


    Det har sådan set kørt fint nok i starten, men her de sidste par dage er internettet begyndt at køre meget sløvt. Kigger man på aktiviteten igennem sin firewall, så bevæger den sig ikke voldsomt meget. Heller ikke når en hjemmeside loades.


    Har både kørt spybot og ad-aware, men lige fedt har det hjulpet.


    Har haft router slukket, men det hjalp heller ikke.


    Efter at have flyttet skrivebordet fra en midlertidig position er signalstyrken dog gået fra Excellent til Very Good. Det skal dog siges internettet heller ikke kørte hurtigt ved Excellent.


    Har lidt på fornemmelsen netkortet er noget billigt skidt. Det var også det billigste de havde i den lokale hardwarebiks. Skulle dog i situationen bare have et eller andet. Har idag bestilt et nyt netkort af mærket Linksys, hvilket forhåbentlig hjælper på sagerne.


    Det bør dog pointeres det har virket rimelig fint, måske ikke 100% optimalt, men internettet har dog kørt ret fint.


    Nogen forslag?

  • prøv at dl hijackthis og lav en scan og gem log filen og smid den ind på http://www.spywarefri.dk/forum men du skal lige oprette dig som bruger, det kan være at de kan se noget som sløver jo..
    EDIT: eller prøv at dl en hastigheds test og se om du måske er blevet smidt over på en langsommere linie imidlertidigt.

  • Du har vel sikret dit netværk, så der ikke er en der sidder og sutter med på linien ?


    Jeg sidder tilfældigvis og "låner" noget internet hos en eller anden i området lige nu .

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Du har vel sikret dit netværk, så der ikke er en der sidder og sutter med på linien ?


    Jeg sidder tilfældigvis og "låner" noget internet hos en eller anden i området lige nu .


    Ye, godt nok ikke med WPA, da min Soundbridge ikke understøtter andet end WEP. Har dog valgt at bruger mac-adresse-filter også.


    Vil mene man så alligevel skal have lidt kendskab til tingene for ligesom at bruge linien.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ye, godt nok ikke med WPA, da min Soundbridge ikke understøtter andet end WEP. Har dog valgt at bruger mac-adresse-filter også.


    Vil mene man så alligevel skal have lidt kendskab til tingene for ligesom at bruge linien.


    Ja bestemt - nå men så er det nok ikke der det går galt ;)


    ham jeg napper hos nu har intet styr på hvad han laver - kører standard password på en netgear router - Men man er jo så flink så man nøjes med at låne lidt net til eget behov ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Ja bestemt - nå men så er det nok ikke der det går galt ;)


    ham jeg napper hos nu har intet styr på hvad han laver - kører standard password på en netgear router - Men man er jo så flink så man nøjes med at låne lidt net til eget behov ;)


    Hehe ;)


    Anyways, vender tilbage med et svar, når et andet trådløst netværkskort er afprøvet.


    Mangler iøvrigt at teste om det kører langsomt med Lan frem for Wlan.

  • Har du opdateret firmwaren i routeren? Har samme WRT54g v.5 og den fungede først godt efter jeg havde opdateret den..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Har du opdateret firmwaren i routeren? Har samme WRT54g v.5 og den fungede først godt efter jeg havde opdateret den..


    Det har jeg slet ikke tænkt over :O


    Det vil jeg da få gjort i aften :)

  • Hvis man bor i store boligforeninger er der altid +5 trådløse linier uden beskyttelse man kan koble sig på efter behag...

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Originally posted by RasmusS
    Hvis man bor i store boligforeninger er der altid +5 trådløse linier uden beskyttelse man kan koble sig på efter behag...


    Ud over mig selv er der 2 trådløse netværk, som dog er beskyttet med WPA.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det kan jo meget vel have været en fejl ved Webspeed. Jeg snakkede med en her til morgen der slet ikke kunne komme på i går.


    Ye, det kan selvf. også være den egentlige årsag.


    Men skidt, routeren skal nok alligevel opdateres med firmware, da dette aldrig er sket.