Ingen lyd på DVD?

  • Ja når jeg afspiller en DVD med mit DVD drev hviser den billed me afspiller ingen lyd.


    Det gælder også "nogle" af de film jeg har på computer (ja, rippede fra lan :rolleyes: ) men ikke alle. Det er meget mærkeligt for de skifter fra film til film, også selvom de er samme format.


    Nogen ideer?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Ingen grund til at snakke om warez, for så lukker jeg din tråd!


    det ska så lige sige at codec det er freeware ;)


    men hvis der kun er DTS lyd på dvden så ska du opdater PowerDVD med DTS pakken hvis det er det program du bruger :)

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|


    det ska så lige sige at codec det er freeware ;)


    I know, men "rippede dvd'er" i sig selv, er ikke et emne der hører hjemme her.


    Dog handler tråden om noget andet (codecs), så derfor har jeg valgt at give den en chance.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    I know, men "rippede dvd'er" i sig selv, er ikke et emne der hører hjemme her.


    Dog handler tråden om noget andet (codecs), så derfor har jeg valgt at give den en chance.


    yup det med dvd værk og det høre ik hjemme på tweak det tror jeg vi fleste ved :)


    håber bare ik det er nano's dvd-afspiller som ik vil finde lyden for så kan det være hans dvd-afspiller ik understøtter DTS lyd :)

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|


    yup det med dvd værk og det høre ik hjemme på tweak det tror jeg vi fleste ved :)


    håber bare ik det er nano's dvd-afspiller som ik vil finde lyden for så kan det være hans dvd-afspiller ik understøtter DTS lyd :)


    Så skifter man bare til et andet lydspor, der plejer som regel at være to forskellige.


    Men når han skriver drev, så er det nok hans computer...

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Så skifter man bare til et andet lydspor, der plejer som regel at være to forskellige.


    Men når han skriver drev, så er det nok hans computer...


    ik alt Zlinky bla. Ronin er kommet i udgave på dvd kun med DTS lyd :)

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|


    ik alt Zlinky bla. Ronin er kommet i udgave på dvd kun med DTS lyd :)


    Jeg skrev "plejer som regel at værre to forskellige" - dermed ikke sagt at der er!


    Der er også utroligt mange udgivelser hvor der skuffende nok kun er DD på.

  • Ja udnskyld med de rip*host*, men syntes det ligesom hørte med, da der også er problemer med dem, og de jo ikke bliver læst af DVD afspilleren.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Ja udnskyld med de rip*host*, men syntes det ligesom hørte med, da der også er problemer med dem, og de jo ikke bliver læst af DVD afspilleren.


    Meget muligt, men det må ikke diskuteres her. Længere er den ikke. ;)

  • Uanset om du kører DVD'en fra hdd eller DVD-drevet, så har det ingen indflydelse på lyden. Jeg er sikker på det er et software-relateret problem.


    Quote

    Originally posted by puma99dk|
    ik alt Zlinky bla. Ronin er kommet i udgave på dvd kun med DTS lyd :)


    Nu har jeg selv 2 udgaver af Ronin på hylden, R2DK 1-disc med DD 5.1 (AC3) samt R2UK med DTS og DD5.1. (AC3).


    Jeg mener helt sikkert at ALLE dvd'er skal indeholde mindst AC3 eller PCM eller MPEG2, for at sikre at de er kompatible med alle afspillere, hvilket DTS ikke er.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m