Windows crasher under spil/film

  • Hej alle..


    Jeg har et meget irriterende problem, og ville meget gerne af med den. :D Mens jeg spiller spil, ser film eller laver noget andet gejl. Så ryger jeg ud i windows, med spil der crasher den spillet så jeg skal starte det op igen, og håbe at jeg kan spille mindst 1 time før den gør det igen. Med film der minimere den bare, så jeg bare skal gøre den stor igen. Det er et meget irriterende problem, da jeg skal save/save/save hvert 5 minut i de spil jeg spiller, så jeg ikke mister noget.


    Har snakket med en ven om det, og han siger at det ikke er nogen virus, men det er noget windows gør. Har i nogen råd til hvordan jeg kan fixe det, så please sig det.


    På forhånd Tak.

  • Btw.. Min hardware profil ser sådan ud:


    Bundkort: Asus P4C800 Deluxe.
    Ram: Kingston 2x 512 DDR.
    Graffikkort: Radeon 9800 Pro.
    CPU: P4 Northwood 2 2800.


    Det var vidst det væsentlige. Det er heller ik køler/varme problemer, da den holder sig på 30 grader både bundkort og processor.


    Hvis i har nogen anelse om hvad det kan være, så please skriv hvordan det kan fixes. Alle råd er velkommen..

  • driver problem evt. grafikkort.. prøv at reinstall den... altså først uninstall den og bagefter efter reboot installere driveren igen... Evt. skriv dit Hardware i din signatur som os andre:)) så kan vi hurtigere og bedre hjælpe hinanden

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Vil også mene det er et gfx driver problem...


    Har du evt. mulighed for at se temperaturen på grafikkortet? Eller mærke på luften der kommer ud fra grafikkortets blæser? :)


    Hvis det bliver for varmt vil det crashe...Dog oftest et genstart

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du har ikke pillet ved noget i Bios (timings fsb eller andet ? For så prøv at køre default. Ellers så afinstallér dit kort og prøv at installere det igen - evt. med en ældre driver eller en fra omegadriver


    Edit: Husk at slå FastWrite fra i Bios, hvis det ikke er !! Det kan nemlig være en væsentlig årsag til den slags problemer. Det skriver de også på ATI's Support & FAQ-sider.

  • manglende video codecs eller nogle der er blevet fucke dup kan også lave alvorlige fejl.... prøv at installere K-Lite fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.