få "gamle" spil til at virke på xp

  • Hey


    Jeg tænkte om der var nogen der vidste hvordan man kan få gamle spil som f.eks Theme Hospital og Rollercoaster Tycoon 1 til at køre på windows Xp?


    har prøvet at lede på nettet men har intet kunne finde, har også prøvet de muligheder under kompatibilitet når man højreklikker på .exe filen.


    På forhånd tak :)

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Quote

    Originally posted by Simon Bay
    Jeg kan heller ikke få det mest giniale spil settlers II til at virke ;(


    Pis, har den ellers til at ligge kassen og det hele derhjemme under sengen. Det spil brugte jeg meget tid på.


    Det samme gælder Transport Tycoon Deluxe, men den jeg har virker vidst i XP.


    Ellers skulle der også være en tråd her på tweak om, hvordan man får RA til at virke. Dette har jeg også overvejet at prøve.

  • Som jeg lige har svaret i den anden tråd, så prøv dette:


    Når du skal til, at installere spillet -> så åbn cd'en i filhåndtering/Denne computer (i stedet for at køre den automatiske install)
    -> find setupfilen -> højre klik Vælg 'Egenskaber'
    -> Vælg faneblabet 'Kompatibilitet
    -> Under 'Kompatibilitetstilstand', sætter du kryds i firkanten 'Kør dette program som kompatibilitetstilstand for Windows 95' (eller 98 )
    -> klik Anvend og OK -> kør setup/install-filen.


    På den måde installerer du spillet til at køre i kompatibilitetstilstand.


    Give it a try. :9xo

  • Quote

    Originally posted by Simon Bay
    Jeg kan heller ikke få det mest giniale spil settlers II til at virke ;(


    Jeg har absolut ingen problemer med at få settlers II til at køre. Du må gøre noget forkert, det burde da fungere fint.


  • Kanont Bent, det skal jeg absolut have afprøvet, når jeg engang kommer hjem til egen computer igen.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Kanont Bent, det skal jeg absolut have afprøvet, når jeg engang kommer hjem til egen computer igen.


    Virkede ihf. da jeg sku' installere den frie RA, vi debatterde på et tidspunkt.


    Nu er det ikke nødvendigt, efter jeg har købt "C&C First Decade" :9xo