Scripting - (m)IRC

  • Hej alle .


    En som er lidt klog på irc scripting , som kan svare mig på følgende ...Hvis jeg skal lave en tekst, som botten viser lad os sige hver halve time, hvordan scripter man det? Eks. på tekst: Hej, enjoy your stay! Noget allá en reklame bot :P



    Aqu.

  • Jeg ville bruge en timer:


    /timer<navn> <antal gange timeren skal 'trigge' (0 for altid)> <antal sekunder mellem hver besked> <kommando>


    så f.eks. "/timerreklame 0 1800 msg #min_kanal Hej, enjoy your stay" vil fyre beskeden af hver halve time til kanalen #min_kanel. Du kan stoppe den med kommandoen "/timerreklame off"

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Quote

    Originally posted by SarC
    Jeg ville bruge en timer:


    /timer<navn> <antal gange timeren skal 'trigge' (0 for altid)> <antal sekunder mellem hver besked> <kommando>


    så f.eks. "/timerreklame 0 1800 msg #min_kanal Hej, enjoy your stay" vil fyre beskeden af hver halve time til kanalen #min_kanel. Du kan stoppe den med kommandoen "/timerreklame off"


    Jeg takker pænt ! :)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Kommer dælme an på hvilket irc net du sidder på..


    Ellers kan du jo selv køre denne cmd:


    on 1:JOIN:#chan_navn: {
    /mode #chan_navn +v $nick
    }


    Oh tak da :) .. Jeg sidder på After-all.org :P

  • Det skulle virke fint på det netværk, men jeg tænker, at du måske har prøvet det som en kommando, og det vil ikke virke. Det skal sættes ind under det der hedder 'Remote'.


    Start mIRC og tryk ALT-R. Så vælg File|New og copy/paste så denne linje:
    on *:join:#din_Kanal:mode $chan +v $nick
    Og luk så vinduet.

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw