Ghost? Hvordan?

  • Hey.


    Har lige formateret min computer, og tænkte at jeg ville lave et ghost til næste gang jeg skulle have brug for det. Men hvordan gør man lige?


    Er der også nogle der har nogle gode råd?


    På forhånd tak!


    //Zlinky

  • Jeg valgte at installere hele computeren igen med en masse af de mest nødvendige ting og sager. Dette kan være Office Pakken, Photoshop og andre ting man stort set altid bruger. Det afhænger selvfølgelig fra person til person :)


    Derefter installerede jeg Norton Ghost, har version 9. Lavede et image, som jeg bedte den ligge på min computer. Her kan det måske være smart at brænde den på en dvd.


    Har dog endnu ikke prøvet at gendanne systemet med mit image endnu. Har dog prøvet at starte Ghost op via den bootable cd-rom. Det tager godt nok sin tid, fordi den skal loade alt muligt grafisk, så måske en tidligere version af ghost uden en smart grafisk brugerflade kan foreslås.


    Anyways, det skulle i hvertfald ikke tage mere end 15-30 minutter at være kørende med windows igen. Meget rart ikke at skulle rode med alle mulige små justeringer. Derved kan man måske også oftere "geninstallere" windows.


    På den anden side, er man god til at holde sit system vedlige og clean for alt muligt spyware, malware og andet rod, så kan windows nu godt tåle at køre i længere tid.