Bedste spil mht. historien

  • Jeg ved ikke med jer, men en af de vigtigste ting for mig, når jeg spiller et spil og derefter vurderer det er, hvor god historien var.


    Fx Star Wars Knights of the Old Republic er en af mine absolut favoritter fordi spillet simpelthen er så spændende pga. den fede historie.


    Spil som Half Life 2 er også en totalt favorit hvad det angår.


    Så her er mine titler:


    Star Wars Knights of the Old Republic
    Half Life 2
    Star Wars Jedi Knight 2
    Far Cry
    Max Payne 2


    Hvad er dine?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Den oprindelige Half-Life, den startede det hele, og ja grafikken er måske ikke den bedste når man ser på det idag, men den var fandme vild dengang! Hvad historien angår, så var den meget original og holdt mig fanget fra start til slut


    Men god liste du har dig der Berleburg, syns dog ikke selv at historien i Far Cry var den bedste i verden, hvilket jeg også læste at selve crewet bag spillet selv mente at det var ét af de svage led i det ellers fede spil.


    SW: KotOR fik jeg aldrig spillet helt færdig, kunne være man skulle begynde forfra igen på et tidspunkt. Men det jeg nåede, erindrer jeg som yderst gennemført.


    Max Payne serien holder, kunne godt li' det dystre univers kombineret med de vilde moves.


    Half-Life 2 holder totalt, god opfølgning på den oprindelige. Er lige pt. skudt i Episode 1 og glæder mig til de kommende "booster packs" eller hvad man kan kalde det.


    Nu er jeg lige begyndt på Hitman: Blood Money, men vil da lige fremhæve den oprindelige Hitman: Codename 47, den var jeg helt vild med. Syns det havde en ihvertfald meget speciel historie, hvor man starter i en gummicelle, og ja, endeligt sidst i spillet finder ud af hvem man reelt er.


    Der er sikkert flere spil der presser sig på for at blive nævnt, men det er ikke nemt at huske alting :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Diverse Final Fantasy har de bedste historier i spil jeg nogensinde har spillet - ever.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • 1. Alle Half-life Spillene
    2. Far cry
    3. Max Payne

    Biostar nf4Ultra motherboard Socket 939
    Cpu: AMD Soc939 Athlon64 3500+
    Xtreme Socket 939 Oversize køler
    Ram: Original 2048 DDR-RAM DualChannel
    Harddisk: Maxtor 250GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
    Grafik: Nvidia GeForce FX7900GT 256MB PCI-E Grafikkort
    Skærm: Phillips 20" Widescreen tv
    Keyboard og mus: Logitech MX 3000
    [


    jeg er ikke den skarpeste ske i skuffen

  • Der må jeg hoppe på knights of the old republic.
    Suveræn historie. Det hjalp selvfølgelig lidt at jeg fik lov til at slå alle jedi mestrerne ihjel og at den var bygget på nwn motoren.
    Det værste ved det var at der gik så lang tid før man fik et lyssværd.


    Neverwinter nights har godt nok også suveræn historie. Var meget imponeret over neverwinter nights campaign dengang jeg spillede den. Er godt i gang med shadows of undrentide lige pt. og indtil videre er historien lige så imponerende som i nwn campaign. Må hellere få klaret hordes of the underdark bagefter.


    1. Neverwinter nights
    2. star wars knights of the old republic II

  • Jeg har gennemført alle spillene til NWN. De er fænomenale.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Havde lige glemt NWN, gennemførte også den første i rækken. Har ikke prøvet nogle af udvidelser samt hvad der ellers er dukket op siden.


    Ellers er folkene bag ellers kendt for nogle spændende og gode spil, imo.

  • Helt sikkert Half-life 1, det syge gameplay. Singleplayer nice, men det er endnu federe online, ligesom Half-life 2


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Chrono trigger har klart den fedeste historie nogensinde.
    Selveste gamespot har udkåret CT til at være best game ever og der har været hele 2 remake projekter så der må være noget om det.


    Hvis vi snakker nyere spil, så må det være Fear.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • KOTOR uden tvivl. Fahrenheit var også ret cool.

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Jeg ville sige Silent Hill serien :D


    Nwn og Baldurs Gate er også et par spil der har en kickass historie bag sig :)