Hvordan fjernes onoes.exe

  • Jeg har fået en virus/orm/trojan/etellerandet der gør at jeg ikke kan opdatere mine programmer, jeg kan ikke få taskmgr frem, og får fejlmeddelelser hver gang jeg starter min computer.


    Det er en fil der hedder onoes.exe der har gjort det hele. Den kan ikk slettes, eller det kan den, men efter genstart er den tilbage igen. Jeg ved ikk hvordan jeg skal komme af med den og har brug for hjælp.


    Nogen der ved hvordan man slipper af med den?


    På forhånd tak!


    Hawe


    Ps. mit engelsk er ikke så stærkt, så links til engelske guides hvordan man fjerner den, vil jeg helst ikke have hvis det kan undgås.

    If it doesn't fit, use force. If it breaks, it needed replacement anyway...!


  • Kør antivirus, eller bare søg, og fjern den manualt:


    1. Tryk alt + ctrl + delete
    2. Gå ind i fanen "Processer"
    3. Find filen, og klik "Afslut procces"
    4. Søg på lokale harddiske efter filen
    5. Slet den

  • Nogle gange gemmer den formastelige fil sig pakket ind i en selvudpakkende fil af et andet navn,
    som er sat til at pakke sig ud ved genstart.


    D.v.s. at selv om du sletter onoes exe vil den dukke op igen hvergang du genstarter.


    Brug evt et program son "startup 1.2"


    http://www.tucows.com/preview/387038


    til at se hvilke filer der er sat til at starte lige efter windows.


    Er der nogen suspekte du ved du ikke har installeret så slet dem også.


    Det kræver selvfølgelig at du er rimelig sikker på hvad du har sat til at starte med windows.


    Noglegange hedder filerne noget i stil med ComSys32.exe og ligger i windows mappen.
    De hedder selvfølgelig ikke VirusExecute.exe og ligger på skrivebordet :D



    EDIT: Så sørg for at have en Backup før du sletter


  • Hvorfor bruge et program til det, når Windows selv kan klare det? Du kan se det i start --> kør --> msconfig --> startup.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Hvorfor bruge et program til det, når Windows selv kan klare det? Du kan se det i start --> kør --> msconfig --> startup.


    Det hjalp halvt om halvt... min taskmgr virker igen og jeg får ikke fejlmeddelelser ved startup, men filerne er der stadig og de kan stadig ikke slettes... de kommer igen ved reboot.


    ellers tak alle 3 for jeres svar :rules:


    ellers nogle forslag til hvordan jeg kan komme af med den satan?


    Hawe

    If it doesn't fit, use force. If it breaks, it needed replacement anyway...!


  • Fejlsikret tilstand og så slet filerne.


  • Installér og opdatér Ad-Aware, Spybot S&D, Windows Defender og en ordentlig antivirus og prøv så evt. i fejlsikret tilstand.