Wikipedia

  • bare giv mig et dumslag eller noget, men hva ***** er det der wikipedia, har hørt det så tit, men har aldrig fundet ud af hvad det var

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    bare giv mig et dumslag eller noget, men hva ***** er det der wikipedia, har hørt det så tit, men har aldrig fundet ud af hvad det var


    Du kunne jo besøge siden og finde ud af det ;)


    LINK


    Men kort fortalt, så er det en online encyklopædi, eller leksikon om du vil, hvor alle har mulighed for at bidrage - dette gør dog, at man skal huske at være kildekritisk, som i stort set alle andre tilfælde.

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    bare giv mig et dumslag eller noget, men hva ***** er det der wikipedia, har hørt det så tit, men har aldrig fundet ud af hvad det var


    Det står på deres forside :crazyeyes:


    Wikipedia er et projekt hvor vi sammen skriver og bruger en encyklopædi. Målet er at lave et komplet leksikon med åbent indhold på alle verdens sprog. I dag, den 5. juni 2006, indeholder encyklopædien 43.373 danske artikler. Se hvordan du kan skrive med, på skribentforsiden. Besøg også forsiden for børn og unge, og se de nyeste artikler.

  • virker mærkeligt for mig... kan ikke se hvad man skal bruge det helt præcist til, hvis man skal have info om noget kan man da bare google/andre søgesider

  • Et kæmpe online leksion, som alle mennesker kan rette i og derved opnå de nyeste informationer er da genialt. Og det er da iøvrigt også ret smart at have det hele samlet på ét sted :)

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    virker mærkeligt for mig... kan ikke se hvad man skal bruge det helt præcist til, hvis man skal have info om noget kan man da bare google/andre søgesider


    lol... det er et leksikon - ikke en søgemaskine! Virkelig genial side som har gjort det noget nemmere at lave skoleopgaver :D

  • Det er et leksikon, og et godt et af slagsen, men kræver man gidder gøre en indsats selv, og læse uedn at få den helt rette kombination af stikord så man lige ved hvad der tales om...


    En del herindefra er gået i spåner over at skulle læse tekster derinde...

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    virker mærkeligt for mig... kan ikke se hvad man skal bruge det helt præcist til, hvis man skal have info om noget kan man da bare google/andre søgesider


    er du komplet idiot? det er fandme til at brække sig over det der...

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by MvK


    er du komplet idiot? det er fandme til at brække sig over det der...


    okay slap lige lidt af mester... :cheers:

  • Quote

    Originally posted by MvK


    er du komplet idiot? det er fandme til at brække sig over det der...


    STILLE OG ROLIG! Manden har vel lov til at sige sin mening....

  • Det er nazty og mig der skal bruge det.
    Og vi havde også fundet de filer der blir linket til i post #2.
    Men der er jo 100 filer man skal hente hvis man vil have hele samlingen.
    Findes der ikke én stor fil der indeholder det hele? Den behøver ikke være helt up-to-date.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by MvK


    er du komplet idiot? det er fandme til at brække sig over det der...


    Hehe, tak for dagens griner. Godt du lever dig ind i det. you go girl!

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    Det er nazty og mig der skal bruge det.
    Og vi havde også fundet de filer der blir linket til i post #2.
    Men der er jo 100 filer man skal hente hvis man vil have hele samlingen.
    Findes der ikke én stor fil der indeholder det hele? Den behøver ikke være helt up-to-date.


    I skal jo bare downloade den danske. Det er jo XML filerne for ALLE sprogene, som der også står på den side jeg linkede til ;)

  • Undskyld hvis jeg var lidt grov før... var bare fyldt op med whine/flame som skulle ud..

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com