Tegneprogram m. funktionsbegrænsning

  • Hej


    I forbindelse med mit IT-projekt har jeg konstrueret et telt. Teltet består af en række funktioner og da ens evne til at bruge computeren som værktøj også bliver vægtet i bedømmelsen, ønsker jeg at lave en tegning i et tegneprogram.


    Jeg kan sagtens indtaste funktionerne i mathcad, men jeg har ikke kunnet finde en måde hvorpå man kan begrænse funktionen (f.eks. i x = 4 - 8 ) således tegningen fremkommer automatisk med alle de nødvendige parametre opgivet. Er der nogle af jer der ved om dette kan lade sig gøre i mathcad eller et andet program, der helst skal være freeware?


    Håber mine krav er forklaret forståelige, hvis ellers så spørg lige. På forhånd tak.


    Edit: Hvis jeg ikke har postet i rigtige forum (spil & programmer?) så flyt venligst tråden, tak.

  • Burger har fat i noget der... det er 100 gange nemmere at bruge end cad, og så kan du lave det i god 3d.


    Sketchup bliver brugt meget på min skole, især til projekter

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • jeg tror ikke der er så mange af den slags herinde, for der er normalt ikke ret mange af den slags topics....eller også er de så gode at de aldrig får problemer :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • En god idé er også, at spørge i det rette forum ! Det her er OffTopic.
    "Programmer og spil" som er det rigitge frum, vil nok gi' flere svar.



    (til de sædvanlige brokhoveder, så har jeg sendt 2 Reports - uden nogen reaktion) :(


    (Du kan evt. lukke el. slette denne her og så oprette den i det omtalte) Bare et lille hint. :9xo


  • Nu er det ikke fordi at alle fra crewet kan sidde og læse deres mails (og dermed reports) 24/7, så tag nu liige en slapper.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by engel


    Nu er det ikke fordi at alle fra crewet kan sidde og læse deres mails (og dermed reports) 24/7, så tag nu liige en slapper.


    Det gør jeg skam også, men går ud fra når der er en report knap, at den så også virker efter hensigten. Og da jeg sendte de 2 report var vedkommende online som jeg sendte til. Går så ud fra af de kigger efter ellers er det jo lige meget med den funktion.
    Det er nu heller ikke ment som kritik, som sådan, men mere til de sædvanlige brokhoveder der altid kommer med denne: "SÅ send dog en report" bemærkning.
    Så rolig nu - i gør et stor arbejde :cheers: - det ved jeg jo af egen erfaring.

  • Rolig nu folkens, gider sq ikke der skal rulle hoveder i min tråd. Havde jo også skrevet jeg var i tvivl, så behøver ikke få bemærkninger på den front.


    Fandt ud af programmet Graph (freeware) har funktionerne og faktisk en mere, der dækker en operation, vores lærer siger, vi ikke engang lærer på A-niveau.