PS3, Xbox 360 eller Nintendo Wii?

  • Aloha tweakere!


    Har i fulgt med i den her konsolkrig? :D Det ser ud til at Wii lægger sig mere og mere i spidsen efter hvad jeg har set fra E3. Regner også med at jeg skal have sådan en fætter! Ville egentlig også gerne erhverve mig en PS3, men 5k er lige i overkanten :/


    Jeg synes at Wii byder på de sejeste muligheder. Det er ret innovativt nogle af de features de er kommet op med. Playstation 3 har jo den geniale grafik, blue ray mediet osv, hvor Wii er mere fokuseret på gaming. Sådan ser jeg det.


    Hvad med jer tweakere? giv jeres input! :D

  • Umiddelbart er jeg faktisk mest hooked på en XBOX360. Synes ikke det man har set fra PS3-siden har været noget specielt indtil videre. Og da GTA også kommer til XBOX, er det faktisk kun Grand Turismo der trækker points ved PS3 - og den er godt nok ikke de 4-5 tusinde værd som maskinen sikkert kommer til at koste.

  • Hvis vi antager jeg havde pengene til en af dem, og ikke var så nærrig :P Så er jeg faktisk lidt i tvivl på nuværende tidspunkt om hvilken konsol ville være fedest at have. Mit valg er lidt PS3 vs. Wii , dog vil jeg ikke udelukke Xbox. Grunden til jeg er i tvivl er, at jeg ikke har styr på hvordan Wii performer op imod PS3en, jeg har ikke fulgt nok med i dens udvikling. Men synes det lyder til at den bliver rigtig fed. Dog er jeg nok mest til alle de fede titler der sikkert kommer til PS3, og ikke bare Mario og Luigi spil til Nintendoen ;) ( Men det er nok bare en gammel myte at det kun er sådanne spil ) Udover det har PS3 jo også det der desktop linux, og det tiltaler mig ret meget. Men lad os nu få dem i handlen, så skal jeg helt klart ud og prøve dem begge to, og så må jeg jo se om jeg gider ofre pengene :) ( Skal dog også have et HDTV også så, gider ik almindelig analogt :P )

  • Marquis der kommer altså et par meget cool spil til Wii'en. Metroid prime hunters fx. og et helt nyt spil der hedder Red Steel hvor du kan bruge controlleren til dets fulde. Legend of Zelda kommer også, og en hel masse andre. i red steel skal du bruge dine controllere til at agere sværd. Altså blokere, slå og stikke med dem! Så du kommer til at sidde og fægte med armene :D


    Grafikken er faktisk også ganske udemærket!

  • har xbox360! og den er jeg virkelig glad for! Derfor skal jeg have en nintendo Wii da jeg altid har været glad for de spil som nintendo har lavet, især Zelda :D

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Jeg har selv en Xbox 360 og jeg er mega glad for den. Helt klart en fed maskine :D


    Jeg vil skisme hellere have min Xbox 360 end en PS3.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Har en PC så ser ingen grund til at bruge penge på det skidt :)


    Samme holdning har jeg. Desuden så har en PC mange muligheder, mens de nævnte har meget få.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Samme holdning har jeg. Desuden så har en PC mange muligheder, mens de nævnte har meget få.


    Ved du overhovedet hvad de kan?

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Ved du overhovedet hvad de kan?


    Hvor vil du hen med det indlæg ???? Starte ævl og kævl ? X(


    I stedet for sådan et nedladende indlæg - ku' du i stedet for prøve, at påvise og argumentere, at de kan lige så meget som en PC. Hvilket nok ikke er muligt, men jeg venter spændt !


    Ifl. min viden så kan du ikke lave billedbehandling og andre grafiske ting - mener heller ikke du kan lave dokumenter og andre teksbehandlings ting.


    Men det kan du, som nok er altvidende :roller: - sikkert svare på !!

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Ja en PC kan flere ting - hvorfra vi så kan konkludere at det er heldigt man kan have begge. Desuden er en konsol en spille maskine (som regel hedder de "Game Console" men man siger bare konsol).
    Man kan installere Linux på xbox, men jeg kan ikke se nogen grund.
    Desuden kan du slet ikke få den slags kontrol som du har på f.eks. Wii'en og PS3'en (Hvis PS3en skulle, som jeg synes jeg hørte, få remote sensitive controllere.)


    Her er et billede af Wii controlleren, den virker som en slags pegepen, som fungerer som pistol i fps, hvis du drejer den er det et rat i bilspil.
    [Blocked Image: http://digital-lifestyles.info/copy_images/nintendo-wii-lg1.jpg]


    Jeg vil foreslå at i finder en film hvor de demonstrerer Wii før i fordømmer den helt, den er ganske interessant.


    Og sidste ting er jo de spil ekslusiver der kommer til de forskellige konsoller, som os entusiaster jo er nødt til at købe konsollerne for.


    Tilbage til topic, vil gerne have PS3 og Wii, pga henholdsvis FFXIII og Zelda.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2


  • Sagligt niveau? Er det ikke altid dig der siger det??


    Jeg spurgte bare om du vidste hvad de kunne, for det lød ikke umiddelbart sådan. Og så flipper du ud på den måde der.. slap dog af mand.


    Jeg skal nok give dig en liste over hvad de kan på et tidspunkt.


    Og jeg har overhovedet ikke sagt at de kan mere end en computer! Ved ikke hvor du får det fra.. den blå luft gætter jeg på.


  • Hvordan kan du tolke, at jeg ikke ved noget om hvad de bruges til ?
    Udfra at jeg skriver at en PC har mange muligheder og konsoller ikke har ?
    Holy Moses. :roller:
    Tror ikke helt du fatter hvad du selv skriver, men dig om det.
    Bare du la' vær med at svare mig i nedladende vendinger. Som du jo gjorde: "Ved du overhovedet hvad de kan?" Hvis ikke overhovedet er ment negativt. Hvorfor skal det så stå der ?

  • Playstation 3 er jo et helt mediecenter.


    "The console features a front-slot-loading Blu-ray optical-disc drive, four USB ports, and a memory stick, as well as compact flash and SD readers to provide for an absurd level of media connectivity


    The 60GB version of the PlayStation 3 will also come with Wi-Fi built-in.


    We can't ignore the fact that the PS3 has all the tools to function as a personal video recorder and home-media server".


    (Taget fra Gamespot)


    Pt. har den det bedste grafiksystem, bedre end noget Gfx til computere. Det er HD kompatibelt så at sige. Billedet vil blive perfekt på et HD TV. Man kan spille over nettet på den med Sonys helt egen service. Lidt ala Xbox Live!


    1x Gigabit Ethernet
    Bluetooth 2.0 connectivity for up to seven controllers
    Wi-Fi wireless built-in (802.11b/g) 60GB version only
    1x HDMI video output 60GB version only
    Optional high-def IP camera

    The camera will let you broadcast an HD-quality video stream for video messaging, conferencing, and more.



    Nintendo Wii


    Nintendo har valgt at revolutionere controlleren, som Hayes snakker om. Her sidder man ikke bare med et joystick og trykker på nogle knapper, men istedet skal du bruge den til at skyde med, fægte med, alting!


    Wii controlleren up close


    Link til en video fra Red Steel som er designet til Wii controlleren


    Her kan den ses i action. Linket skulle gerne virke.


    Alt om PS3


    Alt om Wii


  • Fordi en mand på din alder sjældent har fat i konsoller. Det virker som om du fordyber dig mest i computeren, efter hvad jeg har set på min tid på tweak. Og der er altså flere muligheder med en konsol end man lige tror, defor spurgte jeg om du vidste hvilke muligheder der var.


    Og gider du ikke fjerne de " :roller:" Smileyer. Du snakker om at blive talt nedladende til. Fej foran egen dør tak.


    Nu har jeg lavet en hurtig liste til hvad de to konsoller kan.

  • Så er I allerede igang. Ta jer sammen :)) Bentzin: Der er jo ingen grund til at fare op over sådan en kommentar. Enhver kan jo se at hans kommentar er på IQ 10 stadiet... Bare ignorer :P


    Jeg har valgt PS3 da den bliver en del kraftigere. Svært valg da jeg har tiltro til at Xboxen kan bruges til mere end PS - ligesom PS2 vs. Xbox 1...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Eneste jeg kan se jeg skulle bruge sådan en konsol til er at spille på. Det kan jeg også bruge min PC til. Den kan jeg så også bruge til mange andre ting.


    Til at afspille musik og dvd har jeg et anlæg og ikke en konsol som aldrig kommer op på den lydkvalitet som anlæget gør, så heller ikke meningen jo :)


    Eneste ting jeg kan se er lidt smart i de konsoller er de her buzz ting man kan få også side i stuen og lege jepordy eller sådan noget kunne måske være lidt humor med et par kasser øl eller 3 :))


    Der er heldigvis forskel på folk og der er ingen tvivl om at der også er en fremtid for konsol markedet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Så er I allerede igang. Ta jer sammen :)) Bentzin: Der er jo ingen grund til at fare op over sådan en kommentar. Enhver kan jo se at hans kommentar er på IQ 10 stadiet... Bare ignorer :P


    Jeg har valgt PS3 da den bliver en del kraftigere. Svært valg da jeg har tiltro til at Xboxen kan bruges til mere end PS - ligesom PS2 vs. Xbox 1...


    Hvad er der nu galt med dig? Prøv dog og tag dig sammen! Jeg spørger kun om han overhovedet ved hvor mange muligheder der er ved konsoller, hvorfor skal jeg rakkes ned på den måde?


  • Mht. til lydkvaliteten:


    "Additionally, developers will be able to use the Cell's SPEs to give games new audio effects previously only available on the PC with dedicated audio processing."


    "Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)"


    Tror faktisk ikke den bliver så skidt igen :D


    Hvis du er til det der buzz halløjsa tror jeg det er en Wii du skal have. Man kan sidde fire personer og spille tennis, hvor man skal bruge rigtige bevægelser for at smække til bolden, du skal serve ligesom du ville gøre det IRL og sådan! Tror det bliver rigtig fedt!


  • Tror det er dig der skal tage dig sammen !
    La' vær med at generalisere, er det ikke sådan du og andre siger til mig vedr. alder ? Og hvad med måden at skrive på, den fortæller i også så fint hvordan jeg skal gøre. Men okay det gælder altså kun den ene vej. :rolleyes:


    Til det med konsoller og alder: Jeg har arbejdet med børn i længere tid end du har levet. Her havde jeg ansvaret, med alle mulige konsoller, spillemaskiner og Pc'er der har været. Desuden har jeg 2 knægte, som har spillet på konsoller i mange år og stadig gør det. Så min viden omkring dette, ligger nok på et så rimeligt niveau, at jeg sagtens kan snakke med om dette emne. (Hvis jeg altså må for de unge mennesker med fordomme overfor ældre ditto.)