Probs med Wifi router og alm router

  • Hey !


    Jeg har nogle problemer med vores hjemmenetværk.. Det består af 4 computere i alt.. To på fastnet og to på trådløst.. 2 routere (1 trådløs og 1 til kabel) også en enkelt switch.. Se tegningen.. :)


    Computeren som er koblet til den første router kan sagtens gå på nettet og det kan den som er koplet til SMC switchen også.. Men computere som vil på det trådløse, altså den sidste router, kan ikke komme på! Jeg ved ik om det er fordi der er to routere indeblandet at de så skal konfigureres på en bestemt måde.. Jeg har gendannet fabriksindstillinger på begge routers, været inde og slå DHCP til på Wifi routeren men jeg kan ikke få den til at virke.. Nogen som kan hjælpe ? Er der noget bestemt man skal gøre ? Den skal bare køre uden nogen sikkerhed her til at starte med


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Du skal have din trådløse router til at fungere som et access point. Men hvorfor køre med 2 routere?


    Jeg havde en router og en switch.. Også fik vi jo bærbare computere i huset også skulle jeg bruge et acces point.. jeg tænkte ikke over om det var router eller switch jeg købte bare den billigste jeg lige ku finde.. :)


    Hvordan får man den til at fungere som acces point ? Jeg fatter nemlig ik så meget af det !


    Jeg har prøvet at slå DHCP fra, men så siger den at "Forbindelsen er begrænset" :rolleyes:


    Min tegning ? Den kan du da umuligt undgå at forstå.. ! Eller okay den er nok ik den smukkeste.. Det var jo sent igår jeg lavede den..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Du kan nok finde lidt information her, og hvis det ikke er nok, så er der nok også noget her.


    Men hvorfor ikke bare kun bruge din trådløse router?


    Lige præcis.
    Det er da komplet åndsvagt at bruge 2 routere.
    Der er vel også fysiske ingange i din wifi router?
    Erstat den almindelige router med din wifi router, og drop den gamle.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Lige præcis.
    Det er da komplet åndsvagt at bruge 2 routere.
    Der er vel også fysiske ingange i din wifi router?
    Erstat den almindelige router med din wifi router, og drop den gamle.


    Ved godt det er ondsvagt men dne bliver nød til at være der for ellers kan kablet ikke nå.. Den ene router står i et rum, mens switchen og wifi routeren står i et andet.. Wifi routeren har heller ingen fysiske ingange..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().