Microsoft Office 2007 (12) i åben beta

  • Er der nogle irreterende fejl ved den, f.eks. system freezes, errors, eller lign.?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Er der nogle irreterende fejl ved den, f.eks. system freezes, errors, eller lign.?


    Ingenting overhovedet. Jeg har indtil videre arbejdet i Word i et par timer uden problemer.


    Hvis man markerer noget af teksten får man en formateringsboks op, og på den måde kan man meget nemt formatere sin tekst.


    Det eneste problem der umiddelbart er, er aktiveringen som man skal foretage inden man har åbnet f.eks. Word 50 gange. Men det er åbenbart et generelt problem folk har, så mon ikke de snart har styr på det.



    Edit: Der er desuden også kommet en blog funktion der gør det muligt at publishe sine dokumenter direkte til en blog.

  • Skønt med noget eksperimenterende opsætning!
    Ved ikk helt om jeg gider prøve betaen... venter nok bare til den kommer i butikkerne


    Ska alligevel først til at bruge office pakken om 1 måneds tid igen, så får ikk testet den :)

  • Tjaa, sådan designmæssigt ser det lidt cool ud, men de der tabs og menuer ser godt nok forvirrende ud.


    Hvorfor ændrer på noget der ellers fungerede fint. Men man kan vel forhåbentlig vælge om man vil have det sædvanlige look eller tabs osv.

  • Ser rimelig nice ud.


    Du har ikke oplevet nogle crashes endnu? Lidt det der gør at jeg ikke henter det, da jeg er bange for at lortet kan ske at crashe midt i noget vigtigt. :D

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    Ser rimelig nice ud.


    Du har ikke oplevet nogle crashes endnu? Lidt det der gør at jeg ikke henter det, da jeg er bange for at lortet kan ske at crashe midt i noget vigtigt. :D


    Nej. Ingen endnu, og har haft gang i Word siden jeg installerede det tidligere i dag. Havde på et tidspunkt 6 dokumenter åben på samme tid uden problemer.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Umiddelbart er jeg ikke faldet over et sted man kan ændre det tilbage til de gamle layout, men jeg synes så også tabs fungerer vildt godt.


    Lige et par screenshots af "filer" og de forskellige tabs sat sammen på samme billede.


    Why fix it, if it ain't broken? Tænker her udelukkende på layoutet ikke programmet i sig selv. Tror det der layout vil være yderst skræmmende for mange brugere, omend de ældre brugere.

  • Quote

    Originally posted by DiRtBaG
    Du har ret, det er et forfriskende design de har fået lavet. Jeg kan dog ikke aktivere skidtet.


    Det er der vist ikke nogen der kan.



    Macimuz: Der er jo nok nogen der synes, at det gamle design var forvirrende. Man har naturligvis vænnet sig til det, men det nye er faktisk ret logisk når man sidder og arbejder.


  • Nu er du også en rimelig gængs bruger af en computer, men hvad med nogle som ens forældre? eller folk i den aldersgruppe. De har det nu engang bedst med tingene er som de er og ikke ændrer sig alt for meget. Men de har måske heller ikke så meget at skulle bruge det nye program til.


    Måske de folk rundt omkring hvor Office ellers anvendes og som anvender det til dagligt har nemmere ved det. Meeen ved ikke rigtigt, da jeg var i praktik ved Mediehuset Herning Folkeblad var de sælgere (de fleste af dem), godt nok ikke særlig gængs med det nuværende. Så et helt nyt layout vil for dem nok ikke være så interessant. Det er endda en medievirksomhed.

  • Jeg synes også at designet er lidt forvirrende, har prøvet at finde et sted jeg kan Zoom i Word, så jeg kan sætte den til sidebredde men kan bare ikke finde det.


    Men skal nok lige prøve det lidt mere :)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nej. Ingen endnu, og har haft gang i Word siden jeg installerede det tidligere i dag. Havde på et tidspunkt 6 dokumenter åben på samme tid uden problemer.


    Lyder godt. Har lige hentet alt på nær dem der hed noget med server - tog ikke lang tid. ca. 7-8 min. 8)
    Lige et par "noob" spørgsmål. Skal man fjerne sin nuværende "ældgamle" Office version ? Eller ka' de godt køre sideløbende ? Ved godt der findes google - men jeg er jo en gammel træt og doven mand. :$

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Lyder godt. Har lige hentet alt på nær dem der hed noget med server - tog ikke lang tid. 8)
    Lige et par "noob" spørgsmål. Skal man fjerne sin nuværende "ældgamle" Office version ? Eller ka' de godt køre sideløbende ? Ved godt der findes google - men jeg er jo en gammel træt og doven mand. :$


    Jeg har Office 2003 installeret på D:\ og smed 07'eren på F:\ istedet for, altså på hver sit drev.. Tror ikke de vil synge sammen på samme drev..

  • Quote

    Originally posted by Han$en


    Jeg har Office 2003 installeret på D:\ og smed 07'eren på F:\ istedet for, altså på hver sit drev.. Tror ikke de vil synge sammen på samme drev..


    Okay også noget i den retning jeg havde tænkt på om det ku' la' sig gøre.
    Så det skal lige prøves - skal dog lige se vores U21 EM hold's kamp færdig mod de regerende Europamestre Italien (står pt. 1-1). 8)

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Lyder godt. Har lige hentet alt på nær dem der hed noget med server - tog ikke lang tid. ca. 7-8 min. 8)
    Lige et par "noob" spørgsmål. Skal man fjerne sin nuværende "ældgamle" Office version ? Eller ka' de godt køre sideløbende ? Ved godt der findes google - men jeg er jo en gammel træt og doven mand. :$


    Jeg afinstallerede min officepakke - den er jo nem at installere igen hvis man skulle skifte mening.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jeg afinstallerede min officepakke - den er jo nem at installere igen hvis man skulle skifte mening.


    Ja det er selvfølgelig rigtig nok - men dovenskaben længe leve. :$


    (OT De unge fører nu 2-1 og kører rundt med de Azurblå.) Edit: 3-1 :9xo