Heroes of Might and Magic V

  • Jeg tænkte straks på Warcraft 3 da jeg så grafikken..


    Spillet har ikke fanget mig i samme stil, som 1, 2 og 3'eren gjorde. 4'eren har jeg ikke prøvet.


    Jeg kan dog godt li nogle af de ændringer der er sket siden da, men jeg synes ikke det er nok til at fange mig. Vil måske gi det en chance til på et senere tidspunkt.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Quote

    Originally posted by Argaen
    Jeg tænkte straks på Warcraft 3 da jeg så grafikken..


    Spillet har ikke fanget mig i samme stil, som 1, 2 og 3'eren gjorde. 4'eren har jeg ikke prøvet.


    Jeg kan dog godt li nogle af de ændringer der er sket siden da, men jeg synes ikke det er nok til at fange mig. Vil måske gi det en chance til på et senere tidspunkt.


    Jeg synes at grafikken er mere eller mindre elendig i forhold til hvad man ser i andre spil. Kampene er direkte latterlige..monstrene bevæger sig kun på én måde, og opfører sig kun på én måde når de bliver ramt.


    Jeg har fyret grafikken op på det allerhøjeste, og det ser stadig dårligt ud. Jorden er praktisk talt bare 10 farvede pixels. Samme gælder ens Hero's ansigt.

  • Jeg synes det er et fedt spil (Nu rører grafikken mig heldigvis ikke så meget) og jeg er glad for at de har taget et skridt tilbage med hensyn på kampene - Det virker mere som de gamle HOMM kampe istedet for det diagonale HOMM4 kampsystem.


    Synes det der er galt med det er en mangel på maps (Spiller kun custom game) og det er lidt skuffende, men vi må jo håbe der bliver udgivet nogle flere.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Gameplayet er jo fuldstændig som i de forrige :boxed: Det eneste jeg syns er anderledes er kamp scenerne og så 3d effekten generelt...


    Og grafikken er squ ikke som jeg havde håbet... jeg kører det i 1600x1200 med fuld AA og AF og det ligner stadig børnehave tegniner... imo latterligt farvevalg bl.a.



    Men det morede mig da meget godt i første campaign.. så gik luften ligesom af ballonen

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Gameplayet er jo fuldstændig som i de forrige :boxed:


    Ja det har det været det samme gameplay siden Homm 1, så det regner HOMM skaren med når de køber det :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Gameplayet er det samme som altid - og det er helt fint, men grafikken og animationerne er til grin.. ganske enkelt !


    Den kan da kun være bedre end grafikken i 4'eren. :rolleyes:


    Nøj, hvor blev jeg skuffet, da jeg i sin tid investerede i det, så snart det kom på gaden... :roller:

  • Synes ikke grafikken er så vigtig i det spil... Men synes bare det havde en unik stil... Ikke rigtig andet...


    Det er mest gameplayet jeg tænker på... Og Nr4 var elendig men synes HoMM5 passer lige ind i rækken med 1-3... Så det er en vinder her :9xo

  • Quote

    Originally posted by Hayes


    Ja det har det været det samme gameplay siden Homm 1, så det regner HOMM skaren med når de køber det :)


    Det var lidt af en bongfejl jeg skrev gameplayet... mente generelt spillet.. Altså de har ikke funget på nogle nye borge eller andet


    IMO er det ligesom 3eren, bare med 3d grafik

  • ah ja, 3'eren med bedre grafik, men med mindre maps, mindre antal borge, mindre heroes :'(
    Men flere hero customization ting - hvilket jeg elsker - min lvl 25 Dungeon hero med 1600 dmg empowered meteor shower i et 5x5 felt :))

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Originally posted by Hayes
    ah ja, 3'eren med bedre grafik, men med mindre maps, mindre antal borge, mindre heroes :'(
    Men flere hero customization ting - hvilket jeg elsker - min lvl 25 Dungeon hero med 1600 dmg empowered meteor shower i et 5x5 felt :))


    I går gad jeg simpelthen ikke mere - var lidt træt, så besluttede mig for at snyde lidt.


    Havde en spell der lavede over 80.000 dmg over hele slagmarken :D




    Men er jeg den eneste der synes at spillet er lang tid om at starte, og at det også er lidt tid om at minimere osv.?

  • Nu har jeg godt nok en lidt bedre maskine, men tror nu alligevel sagtens du kan spille det, måske endda med højt grafik.


    Kører 1280x1024 med Very High details på en 3000+, 512 MB Ram og 9700 Pro. Tror nu nok du skulle overleve.


    Mht. til bærbaren er det ikke et område jeg vil gøre mig klog på. :D