Sli-dr lydproblemer - skrat

  • yeap


    Jeg har et DFI sli-dr mobo, og indtil i aftes virkede det fint nok.


    men efter at have rodet en smule med at sætte en sub til så har der været mange peoblemer.


    Det er begyndt at skratte ved alle lyde, lige meget hvordan jeg indstiller i nvmixeren, så skratter det.
    Men værst er det hvis jeg slår line in fra, så er det helt umuligt at høre hvad det er jeg spiller.
    Ecco'en i nvmixeren går også helt amok, se HER, det er bare på ingen måde optimalt. Jeg har prøvet en anden reciever, hvilket ikke hjalp, så det er lydkortet.
    Jeg har også prøvet nye drivere, men den larmer stadig.


    Nogen der har bare den fjerneste ide til hvad jeg kan gørE? ...


    Eller noget jeg skal prøve?



    EDIT1:


    har lige sat et soundblaster 512 kort i, for at se om det stadig er lort, og ganske rigtigt, det er stadig noget bavl... det skratter stadig, så det lugter langt væk af en software fejl... men hvilken :S

  • du har vel prøvet at geninstallere drivers, du siger selv at det lugter langt væk af softwarefejl.


    Ellers kan du prøve at bruge "volume control" (yep engelsk XP) og prøve at skrue op eller ned for SW synth, CD player eller line in.
    Jeg kunne forestille mig at line in er ballademageren her, da det ser ud som om den får det hele til at skratte.


    Har du prøvet at pille subben fra? det kan sagtens være den.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Den begynder at støje lige efter ram er loaded ind i bios, og så larmer den bare konstant.


    lige meget hvad jeg gør så støjer den bare. Jeg kan godt høre musikken, men den bliver kraftigt forvrænget som om at musikken bliver blandet med støjen. Det er noget rigtig skrammel.


    Specielt fordi at mobo er købt i england :s








    Quote

    Originally posted by FlexQ


    Jeg har også prøvet nye drivere, men den larmer stadig.