• Prøv at stav det ordentligt... ind til videre har du skrevet det på 4-5 forskellige måder i den her tråd og i din gamle tråd.


    Og hvorfor lave en ny tråd? Bare fordi der gik 7 min uden svar... tsk tsk


    Men som Grill siger - google it.

  • Det første jeg har set er i England ved overclockers.co.uk men det koster ca. 2500 Dkr :( De skriver det kommer på lager midt i Maj.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Physx Ageia er et kort der hjælper grafik kortet med en masse tunge udregninger.


    http://www.justfuckinggoogleit.com



    Nej det er det ikke! Google det selv...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nå, 1900XTX grafik kort kan klare netop de samme ting som PhysX, påstår ATI.


    At forskellige kraftige hændelser f.eks. ting der bliver ødelagt og springer i tusinde stumper. Vil for et normalt CPU-GPU system fuldstændig lagge ud.


    Rå kraft, physx kortet leverer kraften til systemet ved at udregne mange collisioner og bevægelser, som for et normalt grafik kort ville fuldstændig lagge ud.



    [Blocked Image: http://www.ageia.com/images/3_processor_triangle_v3.jpg]



    Der er et program der kan bevise det finder lige et link.
    EDIT*
    http://www.novodex.com/rocket/NovodexRocket_V1_1.exe


    Kør big bang. Hvis du kan køre denne demo og det lagger har jeg ret.
    Hvis du kørte den med et PhysX kort ville det ikke lagge.
    Kan desværre ikke se hvor mange FPS jeg får ca. men med det nuværende Geforce 2 MX 100/200 kan jeg lige trække 1 fps dog med skærmen fyldt med artifacts.


    Quote

    Originally posted by Jester FPS "Xtremesystems.org"
    That is the most intensive physics demo on that entire program and we're having trouble getting anything over 20+ FPS on existing hardware minus the PhysX card of course.



    http://www.justfuckinggoogleit.com

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 7 gange, sidst af RAC ().


  • Kunne man ikke lige få en ordentlig tone fra din side X(
    Der er jo nok en grund til den hedder PPU = Physics Processing Unit
    Den udregner al fysiken i spillet så grafikkortet og cpuen er fri for at gøre det.
    Og ikke bare en masse tunge udregninger som du først sagde.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Kunne man ikke lige få en ordentlig tone fra din side X(
    Der er jo nok en grund til den hedder PPU = Physics Processing Unit
    Den udregner al fysiken i spillet så grafikkortet og cpuen er fri for at gøre det.
    Og ikke bare en masse tunge udregninger som du først sagde.


    Undskylder hvis du føler dig stødt over http://www.justfuckinggoogleit.com. Folk nu til dags har bare ingen humor.


    Du siger altså at, at regne fysikken ud i et spil ikke er en tungudregning. Hvorfor tror du så der bliver lavet et kort dedikeret til det?
    Grunden til at kortet blev lavet er at fremtidens spil kan have bedre effects-physics" and "gameplay-physics" uden at straffe processoren og grafikkort.
    Kortet her er jo ikke på niveau med børnehavens tegnestue.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Undskylder hvis du føler dig stødt over http://www.justfuckinggoogleit.com. Folk nu til dags har bare ingen humor.


    Du siger altså at, at regne fysikken ud i et spil ikke er en tungudregning. Hvorfor tror du så der bliver lavet et kort dedikeret til det?
    Grunden til at kortet blev lavet er at fremtidens spil kan have bedre effects-physics" and "gameplay-physics" uden at straffe processoren og grafikkort.
    Kortet her er jo ikke på niveau med børnehavens tegnestue.


    Hvis mig hvor jeg har skrevet det.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Ro på drenger :))


    Grunden til at jeg skrev du selv burde google det var, at physx udregner data for CPUen og ikke for GPUen som du skrev.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Åh gud.


    1. Right søndergår, min fej KUN GPU, tak ;)


    2. Med dísse to sætninger:
    "Den udregner al fysiken i spillet så grafikkortet og cpuen er fri for at gøre det.


    Mener jeg på ingen måde at fysikken ikke er en tung udregning.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Søndergård (stavebøf)


    Og jeg mener self begge sætninger


    "Den udregner al fysiken i spillet så grafikkortet og cpuen er fri for at gøre det.
    Og ikke bare en masse tunge udregninger som du først sagde."

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Jamen så lad være med at købe et PhysX kort hvis du kan undvære det, og mener dit grafik kort kan klare det alene.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Mit X1900XTX skal under ingen omstændigheder lave fysikudregninger. Det har RIGELIGT at gøre med grafikken. Og betvivler da ikke at gfx kortet kan lave udregningerne hurtigere end CPUen da mange af dem minder en anelse om dem det i forvejen laver. Men sammenligningen er hele tiden til CPUen hvor kortet klarer det ca. dobbelt så godt. Men altså, som de teoretiske benches har vist f.eks. med boulder demoen kan CPUen klare nogle hundrede boulders mens PhysX klarer 64000. Så synes jeg ikke at det virker særligt imponerende at sige at man kan klare det lidt over dobbelt så hurtigt som CPUen, og slet ikke hvis jeg skal købe SLI/Crossfire for at bruge det. Nej tak. Èt stk PhysX kort til mig tak.

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Jamen så lad være med at købe et PhysX kort hvis du kan undvære det, og mener dit grafik kort kan klare det alene.


    Har jeg skrevet jeg sys det er noget bræk?
    Du skrev noget der var forkert, jeg rettede dig, og kom til at skrive noget der bliv mistforstået.


    RAC Skrev: "Physx Ageia er et kort der hjælper grafik kortet med en masse tunge udregninger."


    Det er ikke BARE "en masse tunge udregninger" det er fysikken.


    Og så den lille detalje du lavede til søndergård, med at lave de 3 begyndelsesbogstaver fede, så der står "NAR", det er da for lavt.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • problemet med physX er OM det hjælper noget hvis spillet ikke er direkte skrevet til det......for ellers er der meget lidt at bruge det til ......og ja det er fysikberegningerne som CPUen normalt skal klare at den overtager.....PPUen som den hedder er i stand til at udregne den slags over 1000 gange hurtigere end cpuen.....så det er en masse workload cpuen ikke bare slipper for men hvis spillet er skrevet til det giver det muligheder for helt nye effekter...... men jeg tror ikke det bliver en succes et godt stykke tid hvis det kræver at spillene er skrevet til det før det overhovedet hjælper...og ja ati og nvidia overvejer at smide PPUer på deres kommende kort, hvilket vil kunne gøre noget tilsvarende, dog næppe helt så effektivt, og næppe gratis heller.......og det er hver gang man skifter gfx kort man skal betale for det....så physX som et pci elelr pci-e kort virker mest fornuftigt, hvis det er brugbart...eller når det bliver.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    problemet med physX er OM det hjælper noget hvis spillet ikke er direkte skrevet til det......for ellers er der meget lidt at bruge det til ......og ja det er fysikberegningerne som CPUen normalt skal klare at den overtager.....PPUen som den hedder er i stand til at udregne den slags over 1000 gange hurtigere end cpuen.....så det er en masse workload cpuen ikke bare slipper for men hvis spillet er skrevet til det giver det muligheder for helt nye effekter...... men jeg tror ikke det bliver en succes et godt stykke tid hvis det kræver at spillene er skrevet til det før det overhovedet hjælper...og ja ati og nvidia overvejer at smide PPUer på deres kommende kort, hvilket vil kunne gøre noget tilsvarende, dog næppe helt så effektivt, og næppe gratis heller.......og det er hver gang man skifter gfx kort man skal betale for det....så physX som et pci elelr pci-e kort virker mest fornuftigt, hvis det er brugbart...eller når det bliver.


    Sådan er det jo med så meget.. så er det ikke skrevet til 64 bit, så er det ikke skrevet til dual core, så er det ikke skrevet til SLi, så er det ikke skrevet til det ene og det andet.


    Det kommer jo nok stille og roligt ;)

  • hjælper jo intet nu...ageia har mange penge ude på det her projekt og hvis nvidia og ati bygger det ind i gfx kort snart, så ender det med en fiasko...for folk gider ikke ofre 2000 kr på noget de først kan bruge om 1 år.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.