ynhenxb.exe

  • Hey alle..


    Denne fil ligger åben på min jobliste, og blokerer stortset hele min forbindelse , kan hverken spille ellers hvis jeg er på nettet er det røv langsomt..


    Så er der nogen der ved hvordan man sletter den, hvis jeg lukker eller sletter den normalt, åbner den sig selv igen med et nyt underligt navn.. .exe


    Plzz hjælp.. På forhånd tak.. !


  • har du skannet for virus spyware osv...

  • Quote

    Originally posted by natch
    har prøvet alt, scanneren og alle de andre spyware programmer kan ikke slette den, og dem der så kan , der popper den bare op igen ..


    Tryk på start --> kør --> skriv msconfig --> tryk enter --> vælg fanebladet "startup" og slå de ting fra der ikke skal starte op sammen med windows. Tryk apply, close og vælg exit without restart.


    Hvis du så er sikker på, at dine virus og spyware programmer er helt opdaterede genstarter du i fejlsikret tilstand og scanner.


    Inden du gør alt det, skal du naturligvis have afinstalleret suspekte programmer hvis der skulle være nogen af den slags.

  • start med at slå system restore fra......derefter finder du den fil der laver den igen.....før du finder den og sletter den kan du ikke gøre meget ved den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det er en virus trojan af en art er jeg temmelig sikker på.


    Ser ud til han har prøvet de ting i foreslår, så hvis andre har bud kom endelig med dem er sådan en tråd her der er god at søge tilbage til hvis man engang selv er uheldig :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • han skal lede efter både den og den der fabrikerer dem manuelt...det tager lang tid ved jeg, men det eller format er jeg bange for.....og system restore fra og netstik ud mens det sker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    han skal lede efter både den og den der fabrikerer dem manuelt...det tager lang tid ved jeg, men det eller format er jeg bange for.....og system restore fra og netstik ud mens det sker.


    Ja men hvordan finder du lige frem til den fil der laver den... er vel egentlig der problemet ligger....

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • det er så det tricky problem...slet alt hvad du ikke mener du har installeret...sandsyneligvis ligger den eneten i c: , program files eller i din document and settings mappe....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det er så det tricky problem...slet alt hvad du ikke mener du har installeret...sandsyneligvis ligger den eneten i c: , program files eller i din document and settings mappe....


    Det behøver vel teknisk set ikke at være en exe fil der henter den ned... en dlb fil eller lignende kan vel egentlig godt stå og trække noget ned.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Nu er jeg den type der har en lille part til min windows and shit - så hvis sådan noget driller er det sku bedst at formaterer. Selvom du får problemet væk er der altid noget tabt ydelse..

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


    Rettet en gang, sidst af RasmusS ().

  • hjælper bare ikke hvis den ikke kun ligger på C: drevet.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan da næsten ikke passe der ikke findes en virus scanner der kan tage sådan en skod dims... ikke nogen der har haft erfaringer med det ???

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Har du prøvet med en online scan fra f.eks. trendmicro:
    http://dk.trendmicro-europe.co…call/housecall_launch.php
    + denne http://www.trendmicro.com/spyware-scan/


    Du har selvfølgelig opdateret dit AV-program og ligeså med Spybot og Windows til SP2 ?


    Edit: Det kan måske være denne her som Symantec skriver om og har en guide til hvordan den fjernes:
    http://www.symantec.com/avcent…ta/backdoor.peerdoor.html


    Den dropper hele tiden forskellige .exe filer

  • Ellers hent en virus scanner der hedder dr. web og gå i fejlsikret tilstand. gå ind i virus scanneren. Gå ind i options og få den til at slette den og rename alt det den ikk kan slette! Og så kør en virus scan!


    EDIT: Og husk at trække net stikket ud!