Alt data bliver corrupted

  • Hej folkens


    Jeg har et meget stort problem, alt hvad jeg henter bliver corrupted. Så i aftes formaterede jeg computeren og troede det ville løse det, men nej problemet er der stadig!


    Min com består af:
    DFI nf4 ultra
    3200+ venice
    x800pro@xt
    ocz 512*2
    aspire 500W
    Samsung 160gb


    ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, så alt hjælp vil blive meget værdsat

  • Er det ting fra nettet, elller er det også ting som du kopierer internt på computeren?


    Det kan jo simpelthen være et væld af ting:


    - Dårlig driver til netkort
    - Defekt netkabel
    - Defekt IDE/SATA-kabel


    Hvad har du prøvet udover at formattere compen?

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • derudover defekte ram, software relateret (virus osv) ....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det er kun hvis jeg henter fra nettet, jeg vil ikke tro det er virus da jeg lige har formateret. Jeg bruger nvidia firewall på high, skal jeg så bare droppe den eller hvad. Nu du siger det, så havde jeg ikke problemer med de driver fra cd'en hmmm. Skal jeg så til at bruge de gamle igen?

  • Prøv at slå hardware accelerationen fra (det er den der korrumperer..).


    Ellers prøv at geninstallere og lad være med at installere nvidia firewall. Man kan ikke fjerne den 100% hvis man først har installeret den.


    Jeg kom til at installere den på min fars computer og mskinen fungere ikke 100% ordentligt mht internet. Næsten gang jeg kommer på besøg så skal jeg geninstallere hans maskine for at slippe helt af med den.