Den fryser sgu... gør den!

  • Ja, der er nok nogen der kender til det, så prøver at få svar...


    Jeg kan efterhånden kun spille Far Cry i 20-30 sek. før skidtet fryser og jeg bliver nødt til at genstarte. Dette er det eneste spil jeg har problemet!


    Når den fryser, er kan jeg nogle gange lave en ctrl+alt+del og se at cpu forbruget står og banker med 100%, men kan intet gøre andet end at genstarte.


    Har mere eller mindre de nyeste drivere til al hardwaren.
    Har Bullguard antivirus og der er ingen ændring selv om jeg lukker Bullguard, den fryser stadig...
    Har ingen programmer kørende under spil
    Har prøvet at sætte alt på "low" i spillet
    Grafikkortet bliver ikke for varmt (58 gr. under fuld load)


    Håber der er nogen der har en idé eller to...


    Spec.:


    Asus A8N Sli Deluxe
    AMD Athlon 64 3200
    P.O.W Nvidia 6800 GT ultra
    2 x Kingston Hyper X 512 mb (1 GB)
    Samsung Spinpoint 250 GB, 8 mb cache
    SB Audigy 2 Platinum

  • Ja, så prøv med 32.. Det var bare fordi der stod 64 i dit signatur, så troede jeg bare!
    Men ja prøv med det der, hvis det ik virker, så er det nok n4 driverne!

  • tror nogle af filerne i spillet er blevet korrupte så...prøv at geninstallere det .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • directX opdateret ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ja....omend den ikke burde kunne starte spillet op uden den rigtige version....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Vans
    hmmm nææ det tror jeg faktisk ikke... kan det have den virkning???


    Det er lissom et must for nogle spil. Du har heller ikke SP2 installeret kan jeg næsten regne ud ? Der er også nogle sytemopdateringer i det.

  • kan sagtens starte op med Far Cry (og alle andre spil...)
    Men noget går i kage et sted, det sker både i singleplayer og multiplayer og altid efter 20-30 sek. (dog nogle gange efter et par min.) Læste et andet sted noget med swap-filens størrelse, har det betydning i Far Cry???

  • ja bestemt....hvis der ikke er nok ram, vil den bruge swapfilen og evt ændre størrelsen hvilket normalt vil give lidt lag...hvis din hdd har bad sektors der hvor den vil udvide swap filen til kan det måske godt give ovennævnte problem....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • defekte områder på hdd :) ...du kan prøve lige at checke den for fejl med windows egne tools.


    1GB i farcry er faktisk ikke så meget igen....det spil kan godt bruge en stor mængde hvis det får lov :) ...men 1 gb burde ikke være et problem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Originally posted by Vans
    Lyder fornuftigt... men burde 2 x512 mb ikke være nok??? Vi snakker trods alt om et spil fra begyndelsen af 2004... godt nok med flere patches...


    Jeg kører fint med 2x512 og har ingen problemer i FarCry. Her er lidt læsning, som måske kan løse evt. probs: http://www.tweakguides.com/Farcry_1.html side 3 omhandler troubleshooting.