Problemer ifm. lukning af XP.

  • Mindes at have haft problemet før, men fandeme om jeg kan huske hvordan jeg løste det.
    Maskinen lukker sjældent ned som den skal. Jeg har en mistanke om at det skyldes MS Net Framework..... Kan jeg fjerne det, eller skal det være der ifm. Catalyst driverne?
    Syntes også den viser det Asus logo i lang tid, når jeg starter den op. Når den så viser mit RAID går det ret stærkt.
    Kører med seneste BIOS (0401), da jeg havde problemer med Marvel controlleren og Asus FAQ sagde jeg skulle opdatere den.
    Udover driverne til bundkortet og gfx, er det de samme drivere til det eksterne gear jeg bruger som jeg brugte med den bærbare uden problemer.
    Vedhæfter lige et ss af joblisten umiddelbart før lukning af maskinen..

  • start med at slå asus logo fra i bios....


    Framework er næsten uundværligt idag....se evt om der er en update til det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg havde store problemer med den fra ati i en anden maskine....ved ikek hvad der er galt, men dl fra win update til FW 1.1 fik hele win installationen til at gå istykker...med FW 1.1 fra microsofts hp var der ingen probs.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Her er et lille trick til hurtigere opstart:


    Gør følgende: Start Registry Editor (Regedit.exe). Find denne key i registry:


    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\MemoryManagement\PrefetchParameters


    (Husk at lave backup/eksportere nøglen til en *.reg file.)


    "EnablePrefetcher" ændres fra 3 til 5 (decimal). - Luk regedit. - Restart din computer.

  • åååh jamen har ikke lige flere guldkorn atm....udover at du måske skal ind i bios og se om usb mus og tastatur er sat til on....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • måske noget "halt on" eller check af et eller andet der lige sinker den..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.