WinXP opgradering...

  • Det ved jeg... ! mn eftersom det kun kan blive en besparelse ved at gøre det, kan man jo lige så godt nyde en frisk SP2'er med det samme ! Den jeg har er uden SP1 & 2 og det er faktisk et problem med 9 harddiske der alle er over 136 GB = defekte diske hvis ikke SP2 er installeret næsten øjeblikkeligt.

  • Quote

    Originally posted by Wind Diesel
    Det ved jeg... ! mn eftersom det kun kan blive en besparelse ved at gøre det, kan man jo lige så godt nyde en frisk SP2'er med det samme ! Den jeg har er uden SP1 & 2 og det er faktisk et problem med 9 harddiske der alle er over 136 GB = defekte diske hvis ikke SP2 er installeret næsten øjeblikkeligt.


    Hvad mener du med defekte diske?


    Kan du ikke bare installere sp2 og så registrerer den vel diskene bagefter?

  • Quote

    Originally posted by Wind Diesel
    Problemet er at hvis man eks. har en 200 GB disk, og man så skriver over 134 GB grænsen før SP1 eller 2 er installeret, vil man miste data i den høje grænse på disken, da den ikke kan administrere det. Altid en fejl 40... men det forekommer også !


    Kan du så ikke bare oprette 2 partitioner på den ene harddisk?


    Eller bruge partition magic til at lave den første partition så den fylde alle 200GB?


    Ellers kan du lave din egen XP CD som der blir sagt... Eller du ka bestille en gratis winXP update CD fra microsoft...

  • Om jeg så laver 2 partitioner på 100 s¨hjælper det ikke


    Jeg har 7-9 diske på systemet, der er fra 160 GB og op... og tro mig... det er LORT :-)
    jeg har haft hjælp fra http://www.partitionsupport.dk/ 3-4 gange i den forbindelse, for at redde tabte data.


    De første par gange var det en forglemmelse at jeg ikke fik inst. SP'en... SÅ bander man !
    Det var desude partitionsupport der forklarede problemet for mig, og grunden til at det skete.. at jeg skrev data til de diske der var over 134 GB' før jeg fik installeret SP'en !

  • Quote

    Originally posted by Wind Diesel
    Om jeg så laver 2 partitioner på 100 s¨hjælper det ikke


    Jeg har 7-9 diske på systemet, der er fra 160 GB og op... og tro mig... det er LORT :-)
    jeg har haft hjælp fra http://www.partitionsupport.dk/ 3-4 gange i den forbindelse, for at redde tabte data.


    De første par gange var det en forglemmelse at jeg ikke fik inst. SP'en... SÅ bander man !
    Det var desude partitionsupport der forklarede problemet for mig, og grunden til at det skete.. at jeg skrev data til de diske der var over 134 GB' før jeg fik installeret SP'en !


    Jamen ka du ikke bare vente med at partitionere de andre diske indtil du har installeret SP2 på den første? Jeg har sq ikke haft noget problem med det der her...


    Har selv 3x200GB diske....

  • jeps, men man installerer da ikke med andet end den hdd der skal installeres på jo :) ...en ganske god huskeregel...installer win og updates, og SÅ sætter du de andre hdd til :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    jeps, men man installerer da ikke med andet end den hdd der skal installeres på jo :) ...en ganske god huskeregel...installer win og updates, og SÅ sætter du de andre hdd til :)


    Præcis...