Hvorfor kan vi ikke få internet, via lan?

  • Hey,


    Vi sidder lige og holder lan i weekenden som vi har gjort så mange gange før, men nu kan vi ikke få internet på den ene af computerne, jeg har to netværkskort i min computer, i en af dem får jeg internet fra routeren, og den anden har jeg til at gå over i min vens computer, men det virker ikke? Jeg har også en switch, men den kan vi heller ikke få til at virke :S Hvad kan der være galt? og som sagt har vi som så mange gange før holdt lan sammen, hvor det virkede fint.



    DXC

  • Quote

    Originally posted by DXC



    Windows firewall burde da ikke være noget problem?


    Firewalls er tit et problem... også selvom det er Windows firewall... slå fra og prøv... ingen grund til ikke at prøve.


    Husk også at det skal være et kryds kabel der går mellem jeres pc'er, og tjekke om hans internet opsætning er sat til at forbinde gennem en anden computer på netværket.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Firewalls er tit et problem... også selvom det er Windows firewall... slå fra og prøv... ingen grund til ikke at prøve.


    Husk også at det skal være et kryds kabel der går mellem jeres pc'er, og tjekke om hans internet opsætning er sat til at forbinde gennem en anden computer på netværket.


    Alle firewalls er slået fra, det er et krydskabel vi bruger. og har kørt den mini guide igennem 10 gange på hans computer nu, hvor man skal vælge om han har direkte forbindelse, eller via en anden computer.

  • installer ipx protokol på begge maskiner.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by DXC


    Har søgt lidt på Google. men kan simpelthen ikke finde det rigtige?


    ?? Finde hvad ? Hvordan man installere en standard-protokol ?


    Kontrolpanel, netværksforbindelser, egenskaber for LAN-forbindelsen, installer, protokol ...