xp startup?

  • jeg har downloadet et program som hedder BootXp der kan bruges til at ændre startup billede i xp..
    det har jeg så gjort men når jeg så starter op skal jeg vælge om jeg vil starte windows XP proffesionel eller sikker line(windows Xp proffesionel) hvis jeg tager windows xp proffesionel så kommer boot billedet som jeg har valgt og det kør som normalt.. men det er da lidt irreterende jeg skal til at trykke før den går ind i xp og det begyndte første gang lige efter jeg havde skiftet boot billede ;(

  • prøv at kikke i din boot.ini der ligger på c drevet
    inden du ændre noget laver du lige en backup af den


    min ser sådan her ud


    [boot loader]
    timeout = 30
    default = multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS


    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS = "Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect


    jeg har tidligere oplevet noget ligende som det du beskriver og der var der tilføjet nogle flere linje i filen


  • træls de er helt ens.. men tak alligevel gincake ;)

  • Quote

    Originally posted by learner
    jeg har downloadet et program som hedder BootXp der kan bruges til at ændre startup billede i xp..
    det har jeg så gjort men når jeg så starter op skal jeg vælge om jeg vil starte windows XP proffesionel eller sikker line(windows Xp proffesionel) hvis jeg tager windows xp proffesionel så kommer boot billedet som jeg har valgt og det kør som normalt.. men det er da lidt irreterende jeg skal til at trykke før den går ind i xp og det begyndte første gang lige efter jeg havde skiftet boot billede ;(



    Du kan gøre følgende :


    Check BEGGE logins - hvis begge virker perfekt - så husker du på hvilken en der er den du vil bruge. Så sletter du den anden.


    Jeg gætter på at den nederste er den NYE.


    For at slette den ene - åbner du notes - finder din boot fil (ligger på c:\) og så væk med den du ikke vil bruge mere.


    MEN SØRG FOR AT DEN DU VIL BRUGE VIRKER FØRST - ELLERS = ;(;(;(


  • har fundet ud af det :D .. men ellers tak WizZard ;)

  • Quote

    har fundet ud af det :D .. men ellers tak WizZard ;)



    OK - jeg læste ikke lige hele tråden - før jeg svarede - men godt nok det virker jo - har lavet det samme selv - standard boot-login suuuuuuuuuuux.. ;);)