Windows lagger, hva kan der være galt?

  • Hey


    Jeg har i weekenden ominstalere min computer, efter at ha fået sata2 diske.


    Disse diske er smidt i et Raid 0, og mit hw består af AMD Dual core 4200, nvidia 7800gt, 2gb ram, asus an8-e,, chipsættet er nforce4 ultra.


    Der er de nyeste BUndkort drivere, og de nyeste gfx drivere inde.


    Men når jeg åbner et par vinduer og trækker hurtigt rundt lagger det. Hvis jeg f.eks køre over andre vinduer bliver det hvidt først, inden det bliver opdateret..


    Der ud over reagere den nogen gange lidt langsomt. Og det er virkelig irriterende, eftersom man jo lige har lavet en reinstall.


    Har kørt en virus scanning, men det har ik fundet noget, nogle der har nogle forslag?


    for gider ik til at lave en ominstalerering igen hvis det bare gør det samme.

  • har du opdateret windows....ladet VÆRE med at installere nvidias IDE drivere og firewall ???? det sidste kan sagtens lave det lort.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • IDE drivere har jeg inde


    firewall har jeg fjernet...


    kan IDE driverne gøre dette?
    Normalt plejer jeg altid at smide det hele ind fra pakken pånær firewallen, og mener ik jeg før har haft disse problemer.

  • Windows lagger ikke! Lag opstår kun på netværk! X( Tag så at få styr på hvad der er hvad.
    Anyways, prøv geninstallere dine SATA drivere, hvis det kan lade sig gøre.

    Fujitsu Siemens AMILO Pro V3205 - Core Duo T2050 - 512 Mb PC2-4200 - 12,1" Widescreen - 1,8 Kg

  • okay, så prøv lige at tjekke om du i din enhedshåndtering har et stykke hardware som ikke har en driver... altså så står den som... ja du kan ikke undgå at se det ;) ...


    Usb drivere kan lave kage i den. Sikker på du har dem?

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    okay, så prøv lige at tjekke om du i din enhedshåndtering har et stykke hardware som ikke har en driver... altså så står den som... ja du kan ikke undgå at se det ;) ...


    Usb drivere kan lave kage i den. Sikker på du har dem?


    har ingen devices der mangler drivere..
    USB driver.e. mja det er jo med i Windows Sp1 og Sp2? desuden er hele nforce pakken til amd nforce 4 instaleret.. (dog ik firewall)


    samt alle USB enheder virker.


    windows er desuden fuldt opdateret.

  • Quote

    Originally posted by dpro
    Windows lagger ikke! Lag opstår kun på netværk! X( Tag så at få styr på hvad der er hvad.
    Anyways, prøv geninstallere dine SATA drivere, hvis det kan lade sig gøre.


    mja det kaldes vel også lag hvis det er gfx lag osv?


    anyw ay har prøvet at geninstalere mine sata raid drivere, ved at tvinge den til at bruge dem der er med i nforce4 pakken.. gav ingen forskeld...

  • Quote

    Originally posted by PimpF
    Hvordan kører dine spil? Hvis gfx driveren ikke er installeret ordenligt, kan winxp "lagge"...
    Prøv at afinstallere gfx driveren og kør den så ind igen.


    prøver lige at instalere nogle og se....

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    hard u tjekket om du har alle de ram i du skal have? ...


    xp kan hakke noget så grusomt når den ik har nok mem at arbejde med :P


    Disse diske er smidt i et Raid 0, og mit hw består af AMD Dual core 4200, nvidia 7800gt, 2gb ram, asus an8-e,, chipsættet er nforce4 ultra.


    Jeg tror han har nok :)

  • yes 2gb burde være nok!! :)


    any way nu kan win ikke starte op!... nogle gange får jeg sku lyst til at smadre det hele eller sælge det *suk*


    compen er hel død lige nu.. får ikk eengang billede på skærmen nu efter jeg satte et diskdrev i for at instalere win igen.. nogle der vil købe noget hw? hæhæhæ (var en joke)


    any way tak for hjælpen håber den køre ordenligt når den kommer op igen engang..